مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد برنامه‌های مختلف فرهنگی و تفریحی به بهبود رشد و تعالی و کسب تجربه دانش آموزان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط این وزارتخانه برای برپایی انواع اردوها خبر داد. 

وی افزود: از آنجایی که توجه به رشد دانش‌آموزان و کسب تجربه در موقعیت‌های مختلف برای آنان ضروری و در عین حال می‌تواند جذاب باشد، در نتیجه توجه به برگزاری این گونه برنامه‌ها بسیار مورد توجه است. 

گفتنی است در حال حاضر خوشبختانه خانواده‌ها بیش از پیش به ارتقای کیفیت سطح فرهنگی و هنری و انجام اینگونه اردوها توجه دارند از انواع اردوهای برگزار شده و درحال برگزاری می‌توان به مهم‌ترین ها از جمله اختصاص اردوهای دانش‌آموزی به دانش‌آموزان مناطق مرزی اشاره کرد و این اردوها از این جهت‌ بسیار حائز اهمیت است که دانش‌آموزان بیش از سایرین در معرض هجوم برنامه‌های مغایر با فرهنگ هستند که این امر می‌تواند تعلیم و تربیت آنان را تحت تاثیر قرار دهد. 

در سال گذشته این اردوها فقط ویژه پسران انجام می‌شد اما امسال مجوز این طرح گرفته شده تا دختران این مناطق هم در این اردوها شرکت کنند. 

طرح اردویی جدیدی در راه است 
علی اکبرزاده مدیر کل فرهنگی از اجرای طرح جدیدی به عنوان اردوهای پسران با پدران و دختران با مادران خبر داد. ثبت نام برای شرکت در این اردوها از پایگاه‌های خاص و در طی زمان خاص به صورت شبانه روزی با همکاری 800 نفر مربی پرورشی بازآموزی شده در جهت برگزاری اردوها انجام خواهد گرفت. 

وی همچنین از رعایت ایمنی در اردوگاه‌های دانش‌آموزی خبر داد و گفت: تا جایی که اگر اردوگاهی امکانات استاندارد لازم را نداشته باشد از لیست اردوگاه‌ها حذف خواهد شد. 

از دیگر اردوهای شاخص، اردوی زیارت اول‌ها ویژه 3200 نفر از دختران دانش‌آموزی است که تا به حال به زیارت مشهد مقدس موفق نشده‌اند که قرار است با مشارکت بخش خصوصی این رقم تا 8000 نفر هم افزایش یابد.

اردوی بعدی، ویژه افراد برتر شوراهای دانش‌آموزی است همه ساله این انتخابات در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود و در این میان برخی از شوراها به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند و همین امر، عاملی است تا هم تشویق برای برگزیدگان ایجاد شود و هم اینکه با ایجاد فضای رقابتی به بهبود عملکرد این شوراها توجه شود. 

این اردوها امسال6 شهریور برای پسران و 11 شهریور برای دختران در اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی رامسر برگزار می‌شود.

علی اکبر زاده همچنین از اردوهای راهیان نور به عنوان بهترین و موثرترین اردوها یاد کرد و افزود: این برنامه با حمایت سپاه پاسداران انجام می‌گیرد و در سال 93-94 استقبال خوبی از‌ آن به عمل آمد و این آخرین اردو از لحاظ حوادث برنامه‌ریزی و پشتیبانی بدون هیچ‌گونه حادثه خطرناکی است و در 6 ماهه اول سال تحصیلی 621 هزار نفر اعزام انجام شده است. 

شاخصه اصلی این اردو حضور در محل عملیات دفاع مقدس و تاثیری است که بر روحیه دانش‌آموزان دارد، می‌باشد. 

مدیر کل فرهنگی و هنری در پایان افزود: در اردوهای دانش‌آموزی بسیاری از قابلیت‌ها،‌ تجربه سفر، دستیابی به مهارت‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان محسوس تر خواهد شد. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار