رمضان شریف در نشست خبری:

۸۰۰ خبرنگار داخلی و ۱۰۰ خبرنگار خارجی راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را پوشش می‌دهند

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: 800 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و 100 خبرنگار خارجی مراسم روز جهانی قدس را پوشش خواهند داد.

روز جهانی قدس، نمایشگر نفوذ و عمق استراتژیک مکتب مقاومت در جهان است
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) به مناسبت اعلام برنامه‌های روز جهانی قدس برگزار شد، اظهار داشت: امسال سی و هفتمین سال حضور میلیونی ملت ما در راهپیمایی روز جهانی قدس است و راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری «روزجهانی قدس تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن» خواهد بود.

وی گفت: هرساله در روز جهانی قدس یک شعار محوری را به منظور جهت‌دهی خودمان در فضاهای رسانه‌ای طراحی می‌کنیم که شعار محوری و اصلی روز جهانی قدس امسال با نگاه به تحولات و رخدادهای منطقه‌ای و واقعیات پیش‌روی مسلمانان جهان انتخاب و تنظیم شده است که ضمن تاکید بر آرمان قدس شریف، ضرورت وحدت مسلمین و هوشمندی و هشیاری آنان نسبت به جنایات امروز دشمنان اسلام به مثابه یک انتظار و فریضه مهم مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس از مسیرهای 9 گانه انجام خواهد گرفت، افزود: 800 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و 100 خبرنگار خارجی مراسم روز جهانی قدس را پوشش خواهند داد.

رمضان شریف گفت: در آستانه سی و هفتمین سال برگزاری روز جهانی قدس همه تدارکات لازم را در ابعاد مختلف برای حضور میلیونی ملت‌مان در بیش از 770 شهر کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای همه استانهای کشور سخنرانانی را پیشنهاد داده‌ایم، افزود: همه مسیرهای راهپیمایی ما با مبداء مساجد بزرگ، شهرها صورت خواهد گرفت که مقصد همه آنها میعادگاه‌های سراسر کشور خواهد بود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: حضور اقلیت‌های مذهبی، ورزشکاران و هنرمندان را به صورت جدی در راهپیمایی‌ روز قدس خواهیم داشت.

رمضان شریف با اشاره به اقدامات فرهنگی سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای روز جهانی قدس گفت: ایجاد 30 غرفه برای تبیین وضعیت رژیم صهیونیستی و ملت فلسطین از طریق کتاب، فیلم و سی‌دی، بکارگیری 40 دستگاه خودرو بلندگو دار برای بیان شعارها و فراهم کردن یکسری اقلام فرهنگی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف است.

وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای روز جهانی قدس حضور خانواده‌های شهدا و شهدای مدافعین حرم در راهپیمایی است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تفاوت ویژه روز جهانی قدس امسال با سالهای گذشته چیست، گفت: سال قبل در چنین زمانی ما شاهد اوج تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم غزه را بودیم که خسارت‌های بسیار سنگینی به آنها وارد کرد، در حال حاضر نیز حدود یکسال از این قضیه می‌گذرد، اما هنوز مردم غزه در اسارت هستند.

رمضان شریف در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا حضور پرشور مردم در روز قدس تاثیری بر روند مذاکرات خواهد داشت، افزود: این موضوع ربطی به مسئله فلسطین ندارد و هر تصمیمی که دیپلمات‌های ما در مذاکرات می‌گیرند تصمیم نظام است و حضور میلیونی مردم می‌تواند به نوعی حمایت از آنها باشد.

رمضان شریف تصریح کرد: روز جهانی قدس بار دیگر نشان خواهد داد که امت اسلامی همچنان به دشمن مشترک خود یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌اندیشند و تحولات و رخدادهای سخت و غم‌انگیز جاری در برخی کشورهای اسلامی منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن، هرگز آنها را از توجه به فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام غافل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: هرچند تحولات جاری و درگیری‌هایی که تحت راهبردهای نظام سلطه و صهیونیسم در سطح منطقه پدید آمده است، صهیونیست‌ها را در شرایط و موقعیتی رضایت‌بخش قرار داده و امید بقا و تداوم ظلم و جنایت در سرزمین‌های اشغالی را برای آنان تقویت کرده‌است، اما باید بدانیم این رژیم در حصار دیوارهای خودساخته محبوس مانده و رویای تاریخی آنان یعنی "اسرائیل از نیل تا فرات" هرگز تحقق نخواهد یافت.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: ملت ایران نشان داده است که در مسائل اصلی و راهبردی انقلاب و نظام رویکردی فراجناحی و فراحزبی داشته و همواره متحد و یکپارچه بوده است و این مزیت و ویژگی را در مسائل مهمی چون "حقوق هسته‌ای" و "حمایت از آرمان فلسطین" نشان داده است، لذا روز قدس امسال در آزمونی جدید تصویر عظمت و اراده ایرانیان غیرتمند و انقلابی در پیگیری آرمان‌های بلند خود از جمله آرمان آزادی قدس شریف را به رخ جهانیان به ویژه سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل خواهد کشید.

رمضان شریف تصریح کرد: جنایات سعودی‌ها و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال آن و خوشحالی صهیونیست‌ها از این حملات، پیوندی عجیب و ترکیب نامیمونی میان غربی‌ها و چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی به وجود آورده است، لذا روز قدس خیزش همگانی برعلیه تمام کسانی است که خواسته و ناخواسته منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه تامین می‌کنند و سعودی‌ها در صف اول حامیان صهیونیسم هستند.

وی گفت: زمانی که ما در تحلیل قدرت نظامی رژیم صهیونیستی از عبارت ضعف و ناپایداری استراتژیک استفاده می‌کنیم بدین جهت است که با تحول در صحنه راهبردی محیط پیرامون رژیم صهیونیستی پس از سال 2006 ارتش این رژیم قدرت کسب منفعت سیاسی از برتری نظامی خود را ندارد، بلکه نتیجه هر نوع تقابل و رویارویی اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و راهبردی با دیگران با قدرت مقاومت ارزش‌گذاری خواهد شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: رژیمی که راهبرد "از نیل تا فرات" را دنبال می‌کرد اکنون با کشیدن صدها کیلومتر دیوارهای بتنی حائل نشان داده که تا چه حد امنیت ملی خود را شکننده و آسیب‌پذیر می‌بیند.

رمضان شریف اظهار کرد: امنیت ملی رژیم صهیونیستی به حدی شکننده و آسیب‌پذیر است که نه قدرت موشکی حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین، بلکه انگیزه، شجاعت، بغض و شهادت‌طلبی فردی فلسطینیان نیز در چارچوب تهدیدات امنیت ملی این رژیم قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مقدمات محو اسرائیل و عصر پایان رژیم جنایتکار صهیونیستی فرا رسیده است، نه تنها انبار دهها هزار موشک حزب‌الله، حماس و سایر هسته‌های مقاومت، بلکه ضعف و اختلاف شدید درونی و ناپایداری عمیق جمعیت یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی، ناقوس مرگ و فروپاشی این رژیم را به صدا درآورده است و جهان باید خود را برای استقبال از دوران پسا صهیونیسم آماده کند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: دشمنان درصددند با تکیه بر راهبرد منطقه‌ای و بین‌المللی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی از نفوذ و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی ایران به محیط فراملی جلوگیری کنند، اما به برکت خون شهدا ایستادگی ملت رشید ایران و رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری امروز مسئله حمایت از ملت مظلوم فلسطین به عنوان یکی از بال‌های اصلی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل به یک برند تکلیف‌آور و دغدغه‌آفرین جهانی شده است.

رمضان شریف افزود: آینده‌نگری و دوراندیشی حضرت امام (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس از دامنه باورها و انتظارات ما فراتر بوده و کمتر کسی تصور می‌کرد گفتمان انقلاب اسلامی به سرعت از مرزهای کشور عبور کند و ترکیبات و مناسبات امنیتی-نظامی، سیاسی و اجتماعی در محیط منطقه‌ای و جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اقتدار روزافزون حزب‌الله و حماس، شکست‌های پی‌درپی ارتش شیطانی رژیم صهیونیستی و فروپاشی هیمنه ابرقدرتی آمریکا همگی واقعیات شگفت‌انگیزی هستند که از دامنه تصورات ما در اوایل انقلاب فراتر رفته و این واقعیات میدانی را حضرت امام (ره) با درایت پیش‌بینی و محاسبه کرده بودند.

رمضان شریف افزود: از بدو نامگذاری روز جهانی قدس در سال 1358 هرچقدر که پیش می‌رود، میدان نبرد با رژیم صهیونیستی از انگیزه‌ها و احساسات و آرزوها و تخیلات مسلمانان و آزادیخواهان جهان که در اختناق بین‌المللی آمریکا و صهیونیست گرفتار بودند، به حوزه‌های تعیین کننده فیزیکی تغییر موقعیت داده و طی یک دهه گذشته با شکل گیری مکتب مقاومت در نوار غزه، کرانه باختری و محیط پیرامونی سرزمین‌های اشغالی شامل پویایی و ساماندهی نبردهای جدید علیه اسرائیل بوده‌ایم.

وی افزود: برخلاف تبلیغات و بازنمایی‌های رسانه‌های غربی در مخدوش‌سازی چهره مقاومت در اذهان و افکار عمومی جهان، تفکر و محور مقاومت در پیشگاه ملت‌های مستقل به عنوان یک سرمایه بزرگ فکری و یک نیروی راهبردی جهت مقابله با استکبار و صهیونیسم و گروه‌های تکفیری و تروریست‌ها به شمار می‌روند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اوضاع فعلی منطقه هم‌اینک در معرض تحولات سوریه، عراق و یمن بسیار حساس و پیچیده شده است و روز قدس امسال به مثابه یک فرصت تعیین‌کننده فراروی ملت‌های مسلمان قرار دارد تا با حضور گسترده و معنادار خودشان در این گردهمایی عظیم جهانی وزن حقیقی مکتب مقاومت را در برابر گروه‌های تکفیری و انشاءکنندگان تروریسم به آنها یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دهند.

رمضان شریف گفت: صهیونیست‌ها به خوبی درک‌ کرده‌اند که جایی در منطقه ندارند و هیچ کشوری و عاملی نمی‌تواند پای آنها را در این منطقه محکم سازد، چرا که این رژیم در منطقه ما عمق استراتژی ندارد و نفوذ آن تا دیوارهایی است که خود به دور خود کشیده‌اند.

وی افزود: رویکرد روز قدس کاملا "آرمانی" است، روز قدس فریاد برعلیه تمامی مظاهر صهیونیستی و اشغالگری است و در کنار آن رساندن پیام اسلام به تمامی نقاط جهان می‌باشد و اگر قدس هم آزاد شود، باز روز قدس پیام‌آور اسلام خواهد بود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه پیام روز قدس تشخیص حق از باطل و نشان دادن چهره دشمن اصلی و ایجاد بیداری اسلامی و دوری از انحراف و پرهیز از افراط‌گری و خشونت است، تصریح کرد: منظومه جهان اسلام نیازمند پیام وحدت است و روز قدس فرصتی است که بتواند این پیام واحد را به همه دنیای اسلام برساند.

رمضان شریف تصریح کرد: تلاش ما در روز قدس این خواهد بود که ملت ما این نکته را فریاد زنند و گویند که ما همواره حامی فلسطین هستیم که این مسئله الهام‌بخش انقلاب اسلامی قطعا منشاء اثرخواهی خواهد بود.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها از شرایط کنونی در منطقه احساس خوشحالی می‌کنند، ولی دورنمای تحولات در غرب آسیا چیز دیگری را نشان می‌دهد که در آن رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی ندارد و دلیل آن جعلی بودن این رژیم است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: هدف تمامی تحولات کنونی شکستن محور مقاومت است، آنچه در عراق و سوریه و مرزهای لبنان و یمن می‌گذرد، همگی با یک هدف دنبال می‌شود که محور مقاومت شکسته شود و رژیم صهیونیستی به یک آرامش نسبی دست پیدا کند، اما محور مقاومت با تکیه بر نیروهای مردمی همچنان استوار مانده است و احتمال شکست آن در دورنمای تحولات منطقه مشاهده نمی‌شود و این نشان دهنده آن است که رژیم صهیونیستی روی آرامش را در هیچ زمانی به خود نخواهد دید.

رمضان شریف افزود: مهمترین و کلیدی‌ترین عنصری که در اهداف ایجاد داعش قرار دارد، نوسازی تصویر جدیدی از تهدید برای کشورها و ملت‌های اسلامی است اما راهپیمایان روز جهانی قدس با درایت و بصیرت گروهک‌های تکفیری را چالش و بحرانی گذرا و فرعی می‌دانند و امتداد اهداف خود را مقابله با رژیم اشغالگر قدس به عنوان سازنده تروریسم در منطقه قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار