نسل امروز در عصر ارتباطات، با بمباران اطلاعاتی مواجه است، ممکن است بار اطلاعاتی بالا داشته باشد، اما دانش با ثباتی ندارد.

محمدرضا یوسفی نویسنده کودک و نوجوان، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون مطالعه امروز کودکان و نوجوانان گفت: متأسفانه امروز به نظرم علیرغم مطالعه غیر درسی جوانان، این مطالعات هدفمند و با برنامه‌ریزی نیستند و این لطمه بزرگی است.

وی افزود: نسل ما نسلی بود که مطالعه زیاد داشت و در کنار آن مطالعه هدفمند داشتیم، این هدفمندی باعث می‌شد تا اطلاعات به خوبی در ذهنمان ثبت و ضبط شود.

یوسفی در ادامه اظهار داشت: نسل امروز ما در عصر ارتباطات با بمباران اطلاعاتی مواجه هستند، ممکن است حافظه اطلاعاتی آن‌ها نسبت به نسل‌ ما، آگاه‌تر باشد اما آن دانش با ثبات را ندارند.

وی تصریح کرد: علت اصلی آن البته از سویی عدم برنامه‌ریزی آن‌ها برای مطالعه هدفمند، از طرف دیگر نبود راهنما و افراد کتاب‌خوانی است که بتوانند نوجوان امروز را برای مطالعه ترغیب کنند.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: مطالعه هدفمند به معنای مطالعه‌ با برنامه‌ریزی است، پیشنهاد می‌کنم کودکان و نوجوانان و البته خانواده‌ها کتاب‌های یک نویسنده خاص و یا کتاب‌های مربوط به یک ژانر ادبی خاص را بخوانند، این کار باعث می‌شود تا این اطلاعات و پیام‌ها به خوبی و سیستماتیک در ذهنشان ثبت شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.