دیولینچ هنرمند بریتانیایی و مایک نیکس دانشمند بریتانیایی (متخصص در رشته فیزیک شیمی‌) دستگاهی را که توسط آن می‌توان بر روی ابرها تصاویر متحرک ایجاد کرد را طراحی کرده و ساختند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان  و به نقل از خبرگزاری رزبالت، این دستگاه موسوم به Project  Nimbus (پروژه نیمبوس) را طراحان، برای انجام آزمایش، در داخل هواپیمای سبک مدل «سسنا- 172» (Cessna 172) قرار دادند. در زمان پرواز تصویر سبز رنگ اسب در حال تاخت با سوارکار که توسط دستگاه ( با کمک پرتوهای لیزری) ایجاد شد، از فاصله 50 متری به وضوح بر روی ابرها قابل تشخیص بود. این آزمایش در ناتینگهام انجام شد. 

در آینده، محققان قصد دارند این تکنولوژی را تکمیل کنند تا بتوان پخش تصاویر متحرک بر روی ابرها را از زمین و از آب انجام داد. 

برای ایجاد این پروژه هنری، لینچ، از گزارش درباره رو‌ش های ممکن استفاده از هولوگرام برای اهداف نظامی الهام گرفت. از جمله گزینه‌هایی که مولفان گزارش ارائه کردند، نشان دادن تصاویر وحشتناک خدایان باستان بر روی آسمان پایتخت دشمن با هدف تضعیف روحیه و ترساندن ساکنان محلی است. 

نمونه اولیه این دستگاه توسط این هنرمند در سال 2007 ساخته شده بود، لینچ، دستگاه زوپرا کسیسکوپ Zoopraxoscope دستگاه پروژکتوری که توسط ادوارد مایبریج عکاس در سال 1879  اختراع شده را پایه و اساس دستگاه خود قرار داد.

 لینچ و همکار وی به ساختمان آن لنزهای نیم کروی اضافه کردند که از طریق آنها نور از لیزر با قدرت 2.5 وات عبور می‌کند تصویر سوارکار نیز ازآزمایش مایبریج گرفته شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار