مدیرکل تامین اجتماعی کردستان از ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی به 700 هزار کردستانی خبرداد و گفت: که از این تعداد بیش از 197 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ فریدون خدابنده‌لو گفت: با فرهنگ سازی الکترونیکی کردن سیستم پرداخت 91 درصد کارفرمایان تامین اجتماعی از این سیستم استفاده می کنند و به صورت غیرحضوری خدمات خود را ارائه می دهند.

وی افزود: درمشاغل آزاد و بیمه اختیاری بااستفاده از این سیستم ،بیش از 20 هزار نفر در استان فیش‌های خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می کنند و از این جهت رتبه چهارم کشور را کسب کردیم.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان بیان کرد: راه‌اندازی سامانه مشاهده سوابق، سامانه خدمات بین شعب ملی، سامانه ارائه فیش مستمری بگیرها و سامانه نام نویسی متمرکز را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این سازمان است.

خدابنده لو افزود: در حال حاضر 11 شعبه فعال، یک واحد کارگزاری و سه واحد شعبه اقماری در شهرستان‌های استان فعالیت می کنند.
وی گفت: بیمه‌های اجتماعی به طور عمده در قالب حمایت‌های بلندمدت به نیروی کار در قالب بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان برای دوران پیری و از کار افتادگی و برای خانواده آنان در زمان فوت و همچنین ارائه‌ی حمایت‌های کوتاه مدت به بیمه شدگان در ایام بیماری و بارداری و ازدواج، هزینه سفر، اروتز و پروتز انجام می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.