رئیس شبکه دامپزشکی ارومیه گفت: در راستای مبارزه با بیماری‌های مختلف طیور اقداماتی توسط دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته که واکسیناسیون 7 میلیون قطعه طیور علیه بیماری‌های مختلف از آن جمله است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ارومیه؛ امید خلیل‌زاده اظهار داشت: دامپزشکی شهرستان ارومیه به منظور جلوگیری از انتشار انواع بیماری در میان طیور نظارت دقیق و کامل بر عملکرد مرغداری‌ها در زمینه جوجه‌ریزی دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی ارومیه با اشاره به تعداد نظارتهایی که از کشتارگاه‌های ارومیه در زمینه جوجه‌ریزی به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: امسال دامپزشکی شهرستان ارومیه بر جوجه‌ریزی 413 هزار قطعه طیور نظارت داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در این خصوص انجام می‌گیرد، تصریح کرد: تهیه جوجه سالم، تأیید دامپزشکی مبدا، رعایت شرایط بهداشتی سالن پرورش، انجام واکسیناسیون و نظارت کارشناسان دامپزشکی، توسط این اداره به صاحبان کشتارگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی عدم توجه به رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای را عامل اصلی بروز بسیاری از بیماری‌ها در طیور عنوان کرد و افزود: عدم توجه به موازین بهداشتی صنعت دامپزشکی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.