یک کارشناس سیاست خارجی گفت: نمایندگان سیاسی کشورمان با بهره گیری از ابزارهای مهم دیپلماسی موفقیت در مذاکرات را به ارمغان آوردند.

"حسن لاسجردی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: تیم مذاکره کننده کشورمان با به کارگیری ابزار‌های مهم دیپلماسی چون چارچوب کاری مشخص و مدون، پایداری در مذاکرات و طی کردن مراحل مختلف برای رسیدن به اهداف ملی و منطق گفتگو پیروزی بزرگی را کسب کرد.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: عوامل متعددی منجر به این پیروزی سیاسی شد، یکی از علت‌های مهم این امر چارچوب کاری مشخص تیم مذاکره کننده ایران با توجه به اهداف و چشم‌انداز‌های ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: عامل مهم دیگر اعتقاد راسخ دیپلمات‌های ایرانی به خطوط قرمز بود به طوری که تیم مذاکره کننده ما با این باور در تمام مذاکرات شرکت کردند و با منطق گفتمانی مشکلات را حل کردند.

لاسجردی تصریح کرد: نباید از حمایت‌های همه جانبه‌ی بخش‌های مختلف جامعه، مسئولان، نخبگان و آحاد مردم غافل شد چرا که همگی در تمام این مدت از چارچوب و آرمان‌های نظام پیروی و حمایت کردند.

 این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در مذاکرات بسیار حائز اهمیت بود، ایشان با راهبرد‌های صحیح و ترسیم افق‌های لازم در طول مذاکرات نقش به سزایی ایفا کردند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: خطوط قرمز ، دیپلمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار