اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» با جنجال زیادی در جامعه همراه و در نهایت فیلم توقیف شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینمای ایران در هفته ای که گذشت با اتفاقاتی همراه بود که مهمترین آنها حواشی اکران فیلم «رستاخیز» و توقیف این فیلم است.

تجلیل از 6 هنرمند همزمان با افتتاح «رستاخیز»
6 هنرمند فعال راوی نهضت امام حسین (ع) در عرصه‌های مختلف هنری در مراسم افتتاحیه اکران فیلم «رستاخیز» در باغ موزه دفاع مقدس تجلیل شدند.

براساس این گزارش داود فتحعلی‌بیگی، پژوهشگر تعزیه و نمایش‌های آیینی و سنتی، کرمعلی شیرازی،خوشنویس و راوی نهضت امام حسین (ع) درعرصه هنرهای تجسمی،محمدرضا سنگری، نویسنده در حوزه ادبیات عاشورایی، حسین فدایی حسین، نویسنده و کارگردان نمایش‌های عاشورایی در حوزه هنرهای نمایشی، شهرام اسدی و احمدرضا درویش کارگردان فیلم‌هایی با موضوع نهضت سیدالشهدا (ع) در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش 20 تیرماه در شش پردیس سینمایی و یک سالن سینما در تهران آغاز شد اما با اعتراض جمعی از مردم ادامه اکران آن متوقف شد و با بیانیه رئیس سازمان سینمایی اکران آن به روزهای آینده موکول شد.

همه‌چیز درباره‌ شایعه خداحافظی فریبرز عرب‌نیا
این روزها زمزمه‌ی مهاجرت فریبرز عرب‌نیا و خداحافظی‌اش از سینما شنیده می‌شود، موضوعی که توجه مخاطبان و علاقه‌مندان سینما را جلب کرده است. او که به تازگی در نمایش «عاشقانه‌های ناآرام» حضور داشت، گویا قراردادش با این گروه به پایان رسیده و این روزها مشغول جابه‌جایی و فراهم کردن مقدمات سفر به خارج از کشور است.

عرب نیا در خصوص شایعه مهاجرت خود اعلام کرد: به هیچ عنوان صحت ندارد. سینما و از آن مهم‌تر فرهنگ کشورم از زندگی من نه تنها حذف‌شدنی نیست، که حتی تضعیف هم نمی‌شود. خوشایندتر برایم این است که روز به روز این حس میهن‌دوستی و علاقه به فرهنگ کشورم در من تقویت می‌شود.

اکران یک فیلم پس از سه دهه
فیلم «بی پناه» 29 سال پس از تولید در پردیس سینمایی چارسو به نمایش درآمد.

فیلم ملودرام «بی پناه» ساخته سال ۱۳۶۵ است که مانند برخی از آثار دیگر علیرضا داودنژاد به مشکلات جوانان و دغدغه‌های اجتماعی می‌پردازد. داستان فیلم درباره مردی معتاد است که زندگی خانوادگی‌اش در آستانه فروپاشی است، اما با حضور یک منجی نجات پیدا می‌کند. فریماه فرجامی، مصطفی طاری، عبدالرضا اکبری و رضا داودنژاد در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

رکورد طولانی ترین اکران تاریخ سینما در دستان مکری

استقبال از فیلم‌ «ماهی و گربه» و «پرویز» در گروه «هنر و تجربه» باعث شد رکورد طولانی‌ترین زمان نمایش یک فیلم در تاریخ سینمای پس از انقلاب ایران شکسته شود.

درخواست یک فیلم عاشقانه برای اکران درهنر و تجربه
فیلم‌برداری فیلم «قلب»، نخستین تجربه بلند نیما پولادوند به پایان رسید

در این فیلم که درامی عاشقانه درباره آشنایی یک زن و مرد است که بیماری قلبی دارند، رویا میرعلمی و رامین سیاردشتی از هنرپیشگان عرصه تئاتر به‌عنوان بازیگران اصلی جلوی دوربین رفته‌اند.

موافقت با عرضه 6 فیلم برای شبکه نمایش خانگی

در جلسه 14 تیر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد، با عرضه فیلم‌های «ایران برگر» به تهیه‌کنندگی فتح‌الله جعفری‌جوزانی و به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی، «تمشک» به تهیه‌کنندگی ساسان سالور و به کارگردانی سامان سالور، «آخرین روز سال» به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی و به کارگردانی بهروز شعیبی، «کوچه مروارید/ قسمت 7 / لباس مناسب» به تهیه‌کنندگی و به کارگردانی سعید سالار زهی، «همسر دات کام»به تهیه‌کنندگی عبدالرسول زارع و به کارگردانی امید نیاز و «اسم رمز خیانت» به تهیه‌کنندگی مشترک علی نفری و سعید رفیعی و به کارگردانی سعید عالم‌زاده موافقت شد.همچنین در این جلسه با عرضه 9 عنوان فیلم خارجی موافقت به عمل آمد.

پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم یاس
بر اساس اعلام دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ ویدیویی یاس، صاحبان آثار تا پایان تیرماه سال جاری فرصت دارند، DVD نسخه بازبینی فیلم‌های خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در موسسه رسانه‌های تصویری تحویل دهند.

جزئیات هفدهمین جشن سینما
نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما با حضور همایون اسعدیان (دبیر جشن) و مازیار میری (مدیراجرایی) برگزار شد که در آن همانند سال گذشته بر توجه به برپایی جشن بزرگ سینما با کمترین هزینه‌ها تاکید شد.

دبیر جشن هفدهم خانه سینما اعلام کرد: جشن امسال با اعمال برخی اصلاحات در آیین‌نامه و توجه ویژه به صرفه‌جویی در برگزاری جشن به دلیل شرایط فعلی سینما و تنگناهای مالی اهالی سینما برگزار می شود.

اسعدیان درباره تامین هزینه‌های جشن خانه سینما هم بیان کرد: کسانی که وظیفه و مسئولیتی در برگزاری جشن دارند هیچ گونه دستمزدی نمی‌گیرند و قراردادی هم ندارند و تنها به عنوان یک وظیفه صنفی در خانه سینما کار خود را انجام می‌دهند.
وی افزود: اگر هزینه‌های جشن خانه سینما هم بالا می‌رود به این دلیل است که در یک پروسه زمانی طولانی مدت برگزار می‌شود و در تمام مدت داوری باید حداقل یک پذیرایی مختصری از آنها انجام شود که همین هزینه‌های خود را خواهد داشت

دبیر جشن هفدهم اضافه کرد: در حال حاضر برای تامین هزینه برگزاری جشن با اسپانسر مشغول مذاکره هستیم چرا که تمام تلاشمان بر این است که بودجه جشن را از بودجه خانه سینما تامین نکنیم و امیدوارم این تامین بودجه از طریق اسپانسر به گونه‌ای باشد که علاوه بر برگزاری جشن، آورده‌ای هم برای خانه سینما باقی بماند

داوری فیلم‌های هنر و تجربه در جشن خانه سینما 
اسعدیان همچنین در پاسخ به سوالی درباره داوری فیلم‌های گروه هنر و تجربه که حرف و حدیث‌هایی درباره آن مطرح شده است‌، اظهار کرد: گروه هنر و تجربه یک سالی است که تشکیل شده و با آداب و ضوابط خاص خود راه اندازی شد تا بخشی از سینمای ایران را که زمانی مخاطب خاص نامیده می‌شد پوشش دهد و اتفاقا هم موفق هم بود. با این حال طبیعی است که در آیین نامه جشن خانه سینما به این گروه توجهی نشده بود.

اسعدیان با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره این موضوع می‌توانست برعهده دبیر باشد اما ترجیح داده شد که در شورای سیاست گذاری تصمیم گیری شود، گفت: در جلساتی که داشتیم دوستان متولی از گروه هنر و تجربه هم حضور داشتند اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیدیم البته هفت فیلم «ماهی و گربه»، «پرویز»، «انارهای نارس»، «دختر‌، مادر، دختر»، «روز مبادا» و «مردی که اسب شد» به دلیل داشتن پروانه سینمایی و هماهنگ بودن با ضوابط در جشن شرکت دارند و فقط 9 فیلم باقی می‌ماند که برای آن‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست مازیار میری، مدیر اجرایی جشن هفدهم خانه سینما با ابراز امیدواری از اینکه امروز با رسیدن خبرهایی خوش از راه دور برای این سرزمین روز خوشی باشد‌، درباره زمان برگزاری جشن توضیح داد: طبق تاریخ مشخص شده بعد از پایان جشن شانزدهم‌، جشن هفدهم خانه سینما آغاز می‌شود و فیلم‌هایی که از تیرماه 93 تا پایان خرداد ماه اکران شده اند در جشن امسال می‌توانند شرکت کنند.

آخرین خبرها از «نفس» نرگس آبیار
رییس سازمان سینمایی با حضور در پشت صحنه فیلم سینمایی "نفس" به کارگردانی "نرگس آبیار" با عوامل این اثر سینمایی گفت‌وگو کرد.

حجت الله ایوبی به همراه حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی،سید صادق موسوی مدیرکل حوزه ریاست و نمایش با حضور در محل فیلمبرداری فیلم «نفس» با عوامل این اثر سینمایی گفت‌وگو کرد و از آخرین وضعیت این فیلم مطلع شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار