دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: با توجه به اهمیت استراتژی صنعت نساجی در کشور باید در جهت رفع مشکلات آنها در بازار اقدام جدی به عمل آید.

الیاس طاهری دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت صنعت نساجی در کشور اظهارداشت: با توجه به تعطیل شدن 50 درصد کارخانجات نساجی و اهمیت استراتژی آن در کشور باید جهت رفع مشکلات آنها از طریق سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات که منجر به عرضه محصولات تولیدکنندگان در بازار می‌شود، بینجامد.

وی افزود: دولت با فراهم کردن شرایط نمایشگاه کالاهای پوشاک ترک بی‌مهری خود را به این صنعت نشان می‌دهند که این امر منجر به آسیب تولید داخل شده است.

طاهری در ادامه بیان کرد: مشکلاتی از قبیل نوسانات قیمت ارز، کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش و ورشکستگی نقش به‌سزایی در تعطیلی کارخانه‌ها همراه با مشکلاتی برای تولیدکنندگان در برداشته است.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن در پایان تصریح کرد: برخی از افراد با گرفتن تسهیلات بانکی از این گذر شرایطی برای زندگی خود فراهم کردند اما آنهایی که به دنبال آنالیز واقعی صنعت هستند باید با فراهم کردن شرایط تسهیلات ارزان در جهت حل مشکلات آنها کوشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار