عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است منابع مالیاتی را از طریق پوشش شبکه مالیاتی گسترده کنیم.

عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: افزایش مالیات با توجه به کاهش منابع درآمدی و بودجه عمومی دولت با یک نرخ عمومی ضروری و انکار ناپذیراست و با توجه به اینکه هر ساله به اندازه مشخصی تورم افزایش می‌یابد هزینه‌های دولت و بنگاه‌های اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: با وجود چنین شرایطی افزایش درصدی از مالیات طبیعی است، ولی اینکه چگونه درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای نفتی شود بحث دیگری است که باید کارشناسی شود چرا که ما نمی‌توانیم همه منابع را افزایش دهیم.

هاشمی عنوان کرد: موضع اساسی آن است که در کوتاه مدت نباید انتظار تاثیری جدی داشته باشیم بلکه به تدریج روند افزایش مالیات با روش‌های علمی می‌تواند مسمرثمر واقع شود در این راستا بهترین عمل پوشش شبکه مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی، اشخاص حقیقی و حقوقی بسیار زیادی در اقتصاد هستند که به طرق مختلف اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند، بهتر است به شناسایی این افراد از فرار مالیاتی را گسترده تر کنیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: اگر سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد دارایی  به درستی در مسیر اخذ مالیات قدم بردارند می‌توانند علاوه بر برقراری عدالت اجتماعی در جامعه از منابع مالیاتی بهترین بهره را ببرند.

وی در پایان تاکید کرد: در خصوص شناسایی فرار مالیاتی طی جلسات مختلف در کمیسیون برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی تقاضای اعتبار، نیروی انسانی، تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری کرده‌اند که دولت باید در حد ممکن لزومات را فراهم کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار