عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به شرایط اقتصادی و فضای کسب و کار می‌تواند اخذ مالیات را دچار مشکل کند.

سید سعید زمانیان دهکردی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این که در حال حاضر بحث مالیات‌ها ویژه و خاص پیگیری می‌شود انکار ناپذیر است ولی باید توجه کرد که دریافت مالیات در شرایط رکود اقتصادی، عدم رونق کسب و کار تنها باعث فشار آمدن به اقشار مختلف از جمله بازاریان می‌شود.

وی افزود: متاسفانه شیوه‌های پیگیری در بازار نادرست است؛ مالیات حق دولت است و باید گرفته شود ولی شیوه‌های فعلی دریافت مالیات صحیح نیست بهتراست در روند اخذ مالیات به شرایط مکانی و زمانی توجه شود.

زمانیان عنوان کرد: امروه مسائل مختلف در رابطه با رکود اقتصادی وجود دارد که باید این بحث در همه زمینه‌های مورد توجه قرار بگیرد متاسفانه سازمان امور مالیاتی به هر شیوه‌ای خواستار اخذ مالیات است و رکود را مد نظر ندارد.

این عضو کمیسیون اظهار کرد: عدم توجه به مسائل مختلف سبب بروز مشکلات عدیده می‌شود و فشار را به مردم و بازاریان تحمیل می‌کند، زمانی مالیات به خوبی دریافت می‌شود که رونق اقتصادی در جامعه حاکم باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار