پایگاه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نسبت به خطرناک ‌بودن لابی علیه توافق هسته‌ای ایران هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی به بررسی نتایج مخالفت رژیم صهیونیستی با توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 پرداخت و نتیجه‌گیری کرد مخالفت با این توافقنامه بدون شک به زیان تل‌آویو خواهد بود.

در ادامه مقاله هاآرتص آمده است: کمتر یهودی را پیدا می‌کنید که از توافق هسته‌ای صورت گرفته میان ایران و شش قدرت جهانی خوشحال باشد؛ اما باید بپذیریم این بهترین قراردادی بود که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، می‌توانست با آن موافقت کند. او در آستانه توسل به آخرین راه حل بود و در نهایت توانست بدون استفاده از گزینه‌های نظامی که بی‌شک برای امنیت اسرائیل هم خطرناک بود، به توافقی دیپلماتیک با ایران دست پیدا کند. بر‌خلاف تصور مقامات ارشد تل‌آویو، با این توافق دیگر کسی در اسرائیل در معرض خطر قرار ندارد. اگر ایران از تعهدات خود تخطی کند، تحریم‌ها بلافاصله از سر گرفته می‌شوند. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌توانند بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت کامل داشته باشند. در شرایط کنونی تنها چیزی که امنیت ما را در اسرائیل تهدید می‌کند، تشکیل لابی‌هایی علیه توافق هسته‌ای ایران است.

دو لابی صهیونیستی فعال در آمریکا "آیپک" و "جی استریت" درباره توافق هسته‌ای با ایران دو دیدگاه متفاوت دارند. این اختلافات در حالی بالا گرفت که لابی آیپک با انتشار بیانیه‌ای خواستار رای منفی نمایندگان کنگره به طرح توافق هسته‌ای ایران شد. در مقابل لابی جی استریت تلاش خود را برای جمع‌آوری 2 میلیون دلار کمک مالی آغاز کرده است و با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اعلام کرد: "جی استریت می‌خواهد نمایندگان کنگره بدانند باوجود برخی صداهای بلند مخالف توافق هسته‌ای از سوی رهبران سازمان‌های یهودی، ما اعلام می‌کنیم که اکثریت یهودیان آمریکایی از توافق پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار