دیدار امروز وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی، اولین دیدار پس از حصول جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان گروه 1+5 و ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامۀ هاآرتص، وزیر دفاع ایالات‌متحده اولین مقام آمریکایی است که از زمان جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران تاکنون به سرزمین اشغالی فلسطین سفر می‌کند.

"اشتون کارتر" امروز قبل از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با "موشه یعلون،" وزیر جنگ آن رژیم دیدار کرد. یعلون در ابتدای این دیدار ضمن تمجید از روابط کابینه رژیم صهیونیستی با دولت و کنگرۀ آمریکا، خواستار تکیه بر منافع و نقاط مشترک آمریکا و اسرائیل باوجود بروز اختلاف‌ها و تنش‌های اخیر در مسائل مختلف شد.

کارتر نیز در مقابل با اشاره به سپری‌شدن 80 سال از "دوستی نزدیک" آمریکا و اشغالگران صهیونیست، بر تعمیق روابط متقابل تأکید کرد. 

در بیانیه‌ای که اخیراً از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) منتشر شده است، دیدار آتی کارتر و نتانیاهو نیز بر تحلیل استراتژی آمریکا در خاورمیانه و تقویت اتحاد با رژیم صهیونیستی متمرکز خواهد بود.

وزیر دفاع ایالات متحده در ادامۀ این دور از سفرهای منطقه‌ای خود ابتدا راهی عربستان سعودی و سپس اردن خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار