در ایام تعطیلات عید سعید فطر از 25 تا 28 تیر امسال، 250 هزار مسافر و گردشگر در واحدهای اقامتی استان چهارمحال و بختیاری اقامت داشتند.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از اسکان 250 هزار مسافر در ایام تعطیلات عید سعید فطر در واحدهای اقامتی این استان خبر داد.

بهمن عسگری گفت: این مسافران در واحدهای اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، مدارس، خوابگاه های دانشجویی، کمپ های موقت، باغ ویلاها، بوستان ها و فضاهای سبز اسکان داشتند.

وی افزود: 24 هتل و مهمانپذیر با 945 تخت و 94 مسافرخانه با 320 تخت و 145 اتاق پذیرای این میهمانان بود.

عسگری اظهار داشت: یک میلیون و 700 هزار مسافر در ایام تعطیلات عید سعید فطر به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به بازدید این مسافران از 850 نقطه گردشگری استان و برنامه ریزی ستاد خدمات و تسهیلات سفر استان برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در این ایام، گفت: توسعه و تکمیل زیرساختهای گردشگری، راه اندازی باغ های گردشگری در مراکز ازدحام جمعیت، برگزاری تورهای قایقرانی، اجرای تورهای رایگان بازدید از موزه ها، افزایش ساعت کاری موزه ها و اجرای برنامه های فرهنگی در موزه ها از جمله این برنامه ها بود.

عسگری افزود: بیشترین آمار گردشگران و مسافران ورودی این استان از استان های تهران و خوزستان بود که بیشتر از کانون ها و جاذبه های گردشگری حاشیه رودخانه زاینده رود، پل تاریخی زمانخان، گرداب بِن، دریاچه شلمزار، پیرغار، چشمه دیمه، تونل و آبشار کوهرنگ، آبشار شیخ علیخان و سیاسرد بروجن دیدن کردند.

استان چهارمحال و بختياري با دارا بودن بيش از ۲۵۰ جاذبه شناخته شده طبيعی، تاريخي و مذهبی، هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سراسر کشور است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.