استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از 4 هزار تن قارچ خوراکی، رتبه چهارم کشور در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه بیش از 4 هزار تن قارچ خوراکی، رتبه چهارم کشور در تولید این محصول را دارا می باشد.

ذبیح اله غریب با اشاره به فعالیت 356 کارگاه پرورش و تولید قارچ خانگی با تولید سالانه 900 تن در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: این تعداد کارگاه زمینه اشتغال 530 نفر را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: 24 واحد صنعتی پرورش قارچ نیز با اشتغالزایی 500 نفر در این استان فعال است.

غریب با بیان اینکه تا کنون یک هزار فقره مجوز مشاغل خانگی با اشتغالزایی بیش از یک هزار و 500 نفر در چهارمحال و بختیاری صادر شده، گفت: بیشتر این مجوزها در زمینه پرورش و تولید قارچ خوراکی می باشد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین یادآور شد: در حال حاضر ارزش تولید ناخالص قارچ خوراکی در این استان، 300 میلیارد ریال است که از این رقم 54 میلیارد ریال به کارگاه های پرورش قارچ خانگی اختصاص دارد.

در طبیعت بیش از 5 هزار گونه قارچ وحود دارد که 800 گونه آن خوراکی و 100 نوع گونه آن سمی است.

قارچ های خوراکی دارای ارزش غذایی بالا با عناصری مانند پروتئین، ویتامین، کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم و منگنز هستند و در حال حاضر بیش از 16 نوع غذا با قارچ پخت می شود.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.