اصفهان؛

خودرو پراید بیشترین سهم تصادف در جاده ها را دارد

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات جاده ایی مربوط به خودروی پراید است اظهار داشت : 60 درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری است که در بین آنها پراید بیشترین سهم را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوانخودرو پراید بیشترین سهم تصادف در جاده ها را دارداز اصفهان ، سرهنگ رضا رضایی امروز در جمع اصحاب رسانه پیرامون موضوعات ترافیکی اظهار داشت: از دوسال پیش طرح ایستگاه های امنیت-سلامت را در استان اصفهان اجرا کردیم، این ایستگاه ها در سال 93 بیست ایستگاه بود که در سال 94 تعداد آنها به 40 ایستگاه افزایش یافت و هم اکنون هماهنگی های لازم برای این ایستگاه ها برای سال 95 در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه افزود: با اجرای این طرح در نوروز 94 شاهد کاهش 10 درصدی تصادفات و از ابتدای سال 94 تا پایان تیرماه با 21 فقره کاهش تصادف و 25 نفر کاهش کشته های تصادفی، به 13 درصد کاهش تصادفات در استان اصفهان رسیده ایم که این رتبه از شاخص کشوری که 10 درصد است بالاتر می باشد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به تلاقی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با نیمه شعبان بیان کرد: در فروردین و خرداد ماه دو طرح بزرگ نیمه شعبان و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را پشت سر گذاشتیم، به خاطر تلاقی این دو مناسبت، تعطیلی های بعد از آن و ویژگی جغرافیایی و همسایگی استان اصفهان با دیگر استان های اطراف که برای رفتن به حرم امام راحل(ره) باید از اصفهان گذر کنند، باحضور صد در صد نیروهای پلیس راه و حمایت نیروهای امدادی و کمکی این طرح به بهترین نحو به پایان رسید.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان حجم سفرها کم اما به دلیل نوع رانندگی تهدیدات آن زیاد می شود، در این ماه طرح تابستانه به دلیل مصادف شدن با عید سعید فطر، از روز 25 خرداد شروع و تا پایان روز دوشنبه ادامه داشت، در این 5 روز شاهد کاهش 70 درصدی فوتی ها در تصادفات و کاهش 50 درصدی تصادفات در محورهای شرقی، غربی، جنوب و جنوب غربی بوده ایم، در روز آخر این تعطیلات با حجم زیاد تردد حدود 4 میلیون خودرو در جاده ها رو به رو بوده ایم که این آمار نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشت اما هیچگونه تصادف حادثه سازی رخ نداد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان نصب شدن دوربین های محورهای تیران-نجف آباد، اصفهان-شهرکرد و اصفهان-تهران خبر داد و افزود: با انجام گرفتن این اقدام شاهد کنترل تصادفات در این محورها هستیم، همچنین در 4 ماه نخست سال جاری 197 فقره گواهینامه توقیف شده که اکثر آنها مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی است.

سرهنگ رضایی خستگی و خواب آلودگی و همچنین سرعت زیاد را از عامل های اصلی تصادفات دانست و بیان کرد: در 4 ماه اول سال 94 هزار و 200 خودرو تک تخلفی و هزار و 330 خودرو را که مرتکب دو تخلف شده بودند را متوقف کردیم و برای رانندگان آنها یک سری کلاس آموزشی برگزار کرده که در این کلاس ها صحنه تصادفات را به نمایش می گذاریم.

وی در ادامه آمار تصادفات حاصل از سرعت غیر مجاز را 24 درصد، واژگونی را 38 درصد و برخورد با تیرهای برق را 36 درصد اعلام و افزود: بیش از 30 درصد از تصادفات در شعاع 30 کیلومتری مقصد رخ می دهد همچنین در ساعات 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر 26 درصد، از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر 26 درصد و 60 درصد تصادفات در روز اتفاق می افتد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: 60 درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری است که در بین آنها پراید بیشترین سهم را در واژکونی دارد و خودرو پراید خودروی ایمنی نیست.

وی بیشترین تصادفات را با 35 درصد در بزرگراه ها و با 13 درصد در آزادراه ها اعلام کرد و گفت: 60 درصد تصادفات در استان اصفهان توسط افراد بومی استان رخ می دهد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان 22 مقطع و 130 نقطه حادثه خیز وجود دارد و باید هرچه توان داریم به خدمت بگیریم تا این مقاطع و نقاط حادثه خیز رفع شوند، در سال 93 در راه های استان 50 کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است که این امر از رخ دادن تصادفات جلوگیری می کند. 


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.