شاعری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جمع آوری و ساماندهی معادن شن و ماسه حاشیه پایتخت تا 3 ماه آینده

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: معادن شن و ماسه‌ای که عمق آنها به 110 متر می‌رسد تا 3 ماه آینده جمع آوری و ساماندهی می‌شوند.

جمع آوری و ساماندهی معادن شن و ماسه حاشیه پایتخت تا 3 ماه آیندهعلی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وجود معادن در حاشیه تهران باعث گسترش شهر شده‌اند، اظهار کرد: عمق این معادن به 110 متر می‌رسد و تا 3 ماه آینده جمع آوری و ساماندهی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آلودگی منابع آلاینده هوای شهر تهران افزود: منابع آلاینده ناشی از فعالیت‌ انسانی و منابع آلاینده طبیعی مانند طوفان، گرد و غبار، گرده‌ها از مهمترین علت آلایندگی هوا هستند.

شاعری با بیان اینکه منابع آلاینده ناشی از فعالیت‌‌های انسانی به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم می‌شوند تصریح کرد: منابع آلاینده متحرک شامل خودروها، وسایل نقلیه سنگین، وسایل نقلیه سبک، موتور سیکلتها و وسایل نقلیه عمومی می‌شوند و منابع آلاینده ثابت شامل منابع خانگی، منابع تجاری (رستوران‌ها، هتل‌ها ) منابع صنعتی، شیمیایی، نساجی و چرم، برق و الکترونیک است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان با اشاره به مهمترین منابع آلاینده کلانشهرها یادآور شد: این منابع ناشی از فعالیت‌های انسانی بوده که منابع آلاینده متحرک و سپس منابع آلاینده ثابت در اولویت هستند و در بین منابع آلاینده متحرک، و وسایل نقلیه موتوری در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهری ، ساماندهی ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار