نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد گفت: شورای امنیت به دلیل فقدان اراده سیاسی قادر به ایفای وظایف خود درچهارچوب منشور این سازمان ودفاع از حقوق مردم فلسطین نیست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل روز جمعه در نشست علنی شورای امنیت این سازمان با یادآوری درد و رنج مردم فلسطین در طول 67 سال گذشته و همچنین در دستور کار بودن موضوع فلسطین در سازمان ملل متحد و شورای امنیت، گفت: از نظر جنبش عدم تعهد آنچه موجب شکست شورای امنیت در اجرای وظایف خود در قبال مساله فلسطین شده فقدان اراده سیاسی است.

وی با یادآوری جنایت های رژیم صهیونیستی و سیاست های نژادپرستانه و غیرقانونی این رژیم بویژه در جریان تهاجم سال گذشته به مردم بی دفاع غزه که در گزارش کمیسیون تحقیق کمیساریای عالی حقوق بشر نیز منعکس شده است، افزود: براساس شواهد و مدارک تایید شده در این گزارش، ارتش اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده و اصول و موازین بشر انساندوستانه بین المللی را یکسره نادیده گرفته است. 

خوشرو تاکید کرد: این رژیم باید پاسخگوی اعمال خود باشد اما تاکنون هیچ اقدام بین المللی علیه این رژیم صورت نگرفته است و این بی کیفری نمی تواند هیچگونه توجیهی داشته باشد. 

نماینده کشورمان در سازمان ملل تصریح کرد: شورای امنیت نمی تواند در قبال این بحران که صلح و امنیت خاورمیانه را به خطر انداخته است همچنان منفعل باقی بماند و باید براساس وظایف شورا که در منشور ملل متحد نیز تصریح شده، زمینه را برای ایجاد صلحی پایدار و عادلانه در سرزمین فلسطین فراهم آورد.

خوشرو، بار دیگر بر مواضع جنبش عدم تعهد مبنی بر محکومیت تجاوزهای مستمر و مکرر رژیم اسرائیل به مرزهای لبنان و نقض حاکمیت این کشور و نیز ادامه اشغال غیرقانونی بلندی های جولان توسط این رژیم تاکید کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خوشرو ، سفیر ، ایران ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار