معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش از توجه بیشتر به دروس انشاء و همچنین مقوله‌ی کتابخوانی و گفتگو در تمامی مقاطع تحصیلی درآینده نزدیک خبر داد.

حمید رضا کفاش معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  از ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس خبر داد و تصریح کرد: در مورد درس انشاء هم فعالیت‌هایی در جهت کیفیت بخشی در دست اقدام است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: به دلیل اهمیت بسیار موضوعات فرهنگی در بهبود وضعیت آموزش و پرورشی دانش‌آموزان، فعالیت‌های بسیاری به کمک مسئولان انجام شده است که می‌توان به تغییرات در کتاب‌های جدید التالیف پایه هفتم و هشتم اشاره داشت که این تغییرات با رویکرد تحول در انشاء کتابخوانی، گفتگو انجام می‌شود.

کفاش خاطر نشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی سعی دارد برای تداوم این روند در پایه تحصیلی نهم و دهم همچنین تغییراتی در کتب ایجاد کند. 

اجرای طرح کتابخانه کلاسی 
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش همچنین به همکاری‌ وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با آموزش و پرورش در ایجاد طرح کتابخانه‌ مدارس اشاره کرد و گفت: این روند به تازگی آغاز شده است و در 14 استان مرزی و کم امکانات کشور اجرایی گردیده و قرار بر این است که تا قبل از بازگشایی مدارس در تمامی مدارس ابتدایی سراسر کشور کتابخانه کلاسی ایجاد شود. 

برنامه‌های پیش رو برای دانش آموزان متوسطه 
کفاش از توجه بیشتر به دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم در زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی خبر داد. 

وی گفت: از ابتدای مهر ماه فعالیت‌ها برای تجهیز کتابخانه کلاسی در مدارس مقطع متوسطه انجام می‌شود و دراینباره، همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم همکاری می‌کند. 

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش در پایان گفت: مسئولیت طرح و تائید آن توسط شورایعالی آموزش و پرورش انجام می‌شود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۹:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
مدرسه ای که هزینه جاریشو نداره چطور می تونه کار کنه-سرانه ای که می دید هزینه برق آموزشگاه نمیشه چه برسه کتابخانه و ...