نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: بیکاری در حرفه‌ی پرستاری بستگی به شهر و شهرستان دارد وگرنه بطور یقین تمام بیمارستانهای دولتی و خصوصی در پی جذب نیروی پرستاری هستند.

عباس عباس‌زاده نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: بیکاری در حرفه‌ی پرستاری بستگی به شهر و شهرستان دارد به عنوان مثال ممکن است در شهرستانها به‌ دلیل کمبود بیمارستان پرستار بیکار داشته باشیم ولی در شهر‌های بزرگ این موضوع برعکس است و بطور یقین تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در پی جذب نیروی پرستار هستند.

وی افزود: اینکه این بیکاری در حرفه‌ی پرستاری در کجا اتفاق افتاده باشد بسیار متفاوت است اگر در شهرستانها برنامه‌ای داشته باشیم که پذیرش بر اساس نیاز باشد این یک اتفاق خوب تلقی می‌شود ولی اصلا این موضوع در روش پذیرش دانشگاه مدنظر نیست.

عباس‌زاده ادامه داد: بطور کلی روش پذیرش در کنکور آزاد و سراسری بومی گزینی و مبتنی بر نیاز نیست و ممکن است فارغ التحصیلان در این رشته در همان محلی که درس خوانده‌اند جذب نیروی کار نشوند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: در شهرهای بزرگ نیز به دلیل وجود بیمارستانهای بسیار و همچنین تعداد مراجعین و بیماران که افزایش یافته است می‌توان گفت نیاز به پرستار زیاد است و پرستاران بیکار می‌توانند با مراجعه به دانشگاه‌های علوم پزشکی و درخواست کار جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دانشگاههای علوم پزشکی ابراز کرده‌اند که ظرفیت‌ها برای جذب نیرو‌ی کار برای رشته‌ی پرستاری وجود دارد و می‌توان گفت بطور موضعی و منطقه‌ای اوردوز نیروی کار داریم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار