نماینده دمکرات تاکید کرد درصورتی که کنگره برجام را تصویب نکند، آمریکا تضعیف و ایران تقویت می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، نماینده دمکرات آمریکایی تاکید کرد درصورتی که کنگره برنامه جامع اقدام مشترک را تصویب نکند آمریکا تضعیف و منزوی خواهد شد و در مقابل ایران تقویت خواهد شد.

متنی را درباره بیانیه "کریس ولن هولن،" نماینده دمکرات آمریکایی، منتشرکرد که به برنامه جامع اقدام مشترک مربوط می شود.

در این بیانیه آمده است: برای سال‌ها کنگره آمریکا، رئیس جمهور این کشور و شرکای اروپایی ما و جامعه بین المللی یک سری از تحریم های اقتصادی سخت را علیه ایران اعمال کردیم و با اعمال این تحریم ها هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را دنبال می کردیم.
وی در ادامه مدعی شد: "این تحریم ها ایران را به پای میز مذاکره آوردند و من از رئیس جمهور اوباما، جان کری وزیر امور خارجه و کل تیم دولت به همراه شرکای آمریکا در گروه پنج بعلاوه یک به علت تلاش شان برای مذاکره درباره توافقنامه ای برای جلوگیری از اقدام ایران به ساخت سلاح هسته ای ، تمجید و تقدیر می کنم."

ور افزود: پرسش مطرح برای اعضای کنگره، که درباره این توافق رای گیری  خواهند کرد، این است که آیا این توافق به اهداف اعلام شده ، دست خواهد یافت؟ با توجه به اهمیت این پرسش ، من معتقدم که همه اعضای کنگره ملزم هستند که برنامه جامع اقدام مشترک را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند، شهادت افراد در جلسات استماع را مد نطر قرار دهند و قبل از رسیدن به نظر نهایی، دیدگاههای مخالف را هم مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: "من با مخالفان و موافقان توافقنامه دیدار کردم. در حالیکه من به نظر افراد در هر دو سوی مسئله احترام قائل می شوم؛ اما به این نتیجه رسیده ام که این توافقنامه باعث پیشبرد منافع امنیت ملی آمریکا و همه همپیمانان ما از جمله اسرائیل می شود."

این نماینده آمریکایی اضافه کرد:" این توافقنامه بهترین مسیر برای رسیدن به هدف‌مان است؛ یعنی اینکه ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند. در واقع، من بر این باور هستم که در صورتی که کنگره مانع از توافق شود، ما در این صورت این هدف را تضعیف خواهیم کرد و به طرز ناخواسته باعث تضعیف و انزوای آمریکا و در مقابل باعث تقویت ایران خواهیم شد."

در ادامه بیانیه این نماینده آمریکایی آمده است: مزایای هر توافقنامه ای را باید در مقبال پیامدهای واقعی دست نیافتن به آن توافق مورد سنجش قرار داد.

وی مدعی شد: " ایران هم اکنون حدود بیست هزار سانتریفوژ نصب شده دارد که می توانند این سوخت را به مواد تسلیحاتی تبدیل کنند. در واقع ، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که ترکیبی از ذخیره هسته ای ایران و سانتریفوژهای این کشور به آن اجازه خواهد داد که به اندازه کافی مواد هسته ای قابل بکارگیری در تولید بمب را در مدت دو ماه تولید کند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار