هر بازتاب ناگفته‌هایی است که ریشه در معنویت وجود هنرمند دارد.

هنرمند به دنبال درونی‌ترین راه برای نقاشی استفریبا میرسعیدی هنرمند نقاش در گفتگو با حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هنر مثل بسیاری از واکنش‌های بشر امروز بازتاب ناگفته‌هایی است که ریشه در معنویت وجود هنرمند دارد. مسلما در طول تاریخ بسیاری از هنرمندان برای پاسخ به نیاز درونی‌شان اثر هنری خلق کرده‌اند. هنر هم بسته به شرایط جامعه توانسته پاسخگوی این نیازهای معنوی باشد.

وی افزود: هنرمند به دنبال درونی‌ترین راه برای نقاشی است نقاشی و هنری که از هر گونه احساس ظاهری و جنبه مادی دوری کند و خردمندی کامل و جدیدی را برای بشر به ارمغان آورد.

وی اظهار داشت: خلق هنر و دیدگاه معنوی همان ارتعاشات درونی انسان است که به راستی با آنچه متعلق به جسم ما و دنیای ظاهری مادیات است تفاوت دارد.

میرسعیدی با اشاره به اینکه هنر آیینه روح و تراوش فکر و هویت فردی است که آن را خلق کرده افزود: حقیقت تراوش هنر به حساسیت معنوی بستگی دارد که هر چقدر این حساسیت قوی‌تر باشد هنر روشن‌تر و گویاتر است.

وی در پایان گفت: هنر باید هنرمند را معرفی کند مثلا در روابط با یک موسیقی و موسیقدان هر چه مهارت و چیره دستی و دست‌های تربیت شده توسط دانش آن هنر که وابسته به درون هنرمند است زیادتر باشد آن موسیقی فرم واقعی و درست خود را خواهد گرفت ولی اگر غیر آن باشد از هنر چیزی جز یک نمایش بیرونی نمی‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار