حجت الله ایوبی از وضعیت آثار توقیفی و نیروهای خودسری که برای فیلم‌ها مشکل ایجاد می‌کنند، گفت.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از روزی که آقای ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی جای جواد شمقدری را گرفت، امیدهای زیادی در دل اهالی سینما زنده شد.

خیلی‌ها امید داشتند که با روی کار آمدن مدیر جدید، لااقل جلوی اقدامات خودسر بعضی افراد گرفته شود. افرادی که با تفسیر‌های کاملاً بی‌ارتباط و حتی گاهی مغرضانه، مانع اکران فیلم‌ها شده و یا آن‌ها را از روی پرده پایین می‌کشیدند.

حالا دوسال از روزی که شمقدری رفت و ایوبی آمد می‌گذرد. دو سال پر فراز و نشیب برای اهالی سینما که در آن خیلی از اقدامات سابق هنوز ادامه داشته و اینطور که در حال پیش رفتن است، ظاهراً ادامه هم خواهد یافت.

دو سال گذشت و خیلی از هنرمند‌ان کشور و کارشناسان مسائل سینما می‌گویند؛ مدیریت جدید، به شدت محتاط است و هرگاه این مدیریت در کشمکشِ میان دفاع از حقوق اهالی هنر هفتم و هجمه از طرف عوامل برون متنی سینما قرار می‌گیرد، اهالی سینمای ایران خیلی راحت قربانی می‌شوند.

شاید اوایل کار نمی‌شد پرسش‌گری از آقای ایوبی در خصوص این موضوعات را چندان منصفانه دانست چون برای جا انداختن هر اسلوبی، آن هم در سطح مدیریتی، لازم است که کمی زمان بگذرد؛ اما بعد از دو سال صبر کردن، دیگر باید سؤال‌هایمان را از آقای رئیس می‌پرسیدیم.

آقای ایوبی! سرنوشت فیلم‌هایی مثل رستاخیز، خانه دختر و حالا «احتمال باران اسیدی» مشخص نشده در این خصوص چه توضیحی دارید؟
غیر از فیلم «رستاخیز» برای بقیه فیلم‌ها تصمیم گرفته نشده که اکران نشود، اما به دلیل وضعیت خاصی که جامعه‌ ایرانی دارد ممکن است اتفاقاتی برای فیلم‌هایی چون رستاخیز رخ دهد.

شما قصد دارید که در این زمینه چه اقدامی انجام دهید؟
مهمترین کاری که دولت و سازمان سینمایی باید برای فیلم‌هایی چون رستاخیز انجام دهد آن است که امنیت شغلی و امنیت روانی به خاطر یکی از دو فیلم اینچنینی بین فیلم‌سازان از بین نرود و بتوانیم حقوق مادی و معنوی فیلم‌سازان را تأمین کنیم.

اساساً چرا باید از اول چنین اتفاقاتی بیفتد و ما شاهد این سوءتفاهم‌ها باشیم؟
چنانچه فیلم بر اساس فیلنامه تصویب شده ساخته شده باشد مشکلی پیش نخواهد آمد و امیدوارم مشکل فیلم رستاخیز هم حل شود و مردم ما از دیدن این فیلم فاخر در درباره امام حسین (ع) محروم نشوند. اگر این فیلم اکران نشود باید راهکاری پیدا کنیم تا حقوق مادی و معنوی آن جبران شود.

آقای ایوبی این اتفاق برای فیلم‌هایی مثل احتمال باران اسیدی و خانه دختر هم رخ داده در این خصوص چه توضیحی دارید؟
من هنوز در مورد آنها خبری ندارم قرار بود بیایند و شورای صنفی در مورد آنها نظر بدهد و هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار