در صورتی که خیران کمک کنند فضای آسایشگاه قم مانند آسایشگاه کهریزک سرسبز و زیبا خواهد شد.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه با کمبود بودجه مواجه هستیم گفت: تلاش بسیاری را داشته ایم که محیط وفضای اسایشگاه قم را دچار یک تغییر وتحول کنیم تا روحیه معلولین ودیگران بهبود یابد.

وی ادامه داد:برای همین اسایشگاه کهریزک را یک الگو قرار دادیم تا بتوانیم با برطرف کردن مشکلات به هدف اصلی خود برسیم.

سلیقه کمبود بودجه ونیاز به کمک خیران را مورد توجه قرارداد وافزود: 27 هزار معلول به صورت مستمر از خدمات بهزیستی در بخش توانبخشی بهره می‌برند که 950 نفر ان ها نابینا،‌ دو هزار و 40 ناشنوا، 950 نفر بیمار اعصاب و روان، 4 هزار و 600 نفر معلول جسمی حرکتی و چهار هزار نفر بیمار ذهنی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: 390 آسیب دیده نخاعی از خدمات بهزیستی در استان قم استفاده می‌کنند که احتیاج بالایی به خدمات دارندبه همین منظور موسسه‌های خیره از این افراد نگهداری می‌کنند و از این یارانه بهره می‌برند ولی این مبلغ پاسخگوی نیازهای این افراد نیست.

سلیقه در خصوص امار سالمندان گفت: که بیش از 200 سالمنددر مراکزی که زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند نگهداری می‌شوند و مابقی هم از خدمات توانبخشی استفاده می‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فضای سبز و زیبای آسایشگاه کهریزک گفت: برای ایجاد این فضا در قم لازم است که خیران وارد میدان شوند و با همکاری بهزیستی فضایی مناسب را برای سالمندان ایجاد شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.