با توجه به اینکه بیشتر صنایع وابسته به انجمن کانی غیرفلزی مانند کاشی و سرامیک، سیمان به ساخت و ساز و پروژه های عمرانی وابسته است، رکود ساختمان بر این صنایع تاثیر مستقیم داشته است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ پرویز اخوان با بیان اینکه بیشتر کارخانه های این صنایع، با 70 درصد ظرفیت اسمی خود کار می کنند، گفت: امیدواریم با رفع تحریم ها، این صنایع به تولید با صد در صد ظرفیت برسند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه با وجود تحریم ها، این صنایع بخش عمده ای از محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر می کنند.

وی اضافه کرد: البته نباید انتظار داشت که کلیه موانع تولید و صادرات پس از تحریم ها به طور ناگهانی رفع شوند، بلکه این موضوع نیاز به زمان دارد که خوشبختانه دولت تدبیر و امید بنا را بر رونق اقتصادی و ورود به بازارهای بین المللی گذاشته است.

اخوان عنوان کرد: با رفع تحریم ها و رونق اقتصادی، واحدهای تولیدی تحت پوشش کانی غیرفلزی با توجه به اینکه از زیرساخت های لازم برخوردارند، رونق خوبی در داخل خواهند داشت.

وی افزود: همچنین با وجود بازارهای خوب کشورهای همسایه، این صنایع در حوزه صادرات هم رونق خواهند گرفت چراکه از نظر کیفیت توان رقابت با کالای مشابه خارجی را دارند و باز شدن درهای کشور به روی کالای خارجی می تواند توان رقابتی آنها را بالا ببرد.

رییس انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی استان اصفهان درخصوص اقدامات دولت در دوران پساتحریم گفت: دولت باید فضای مناسب برای حضور بخش خصوصی واقعی را فراهم و فعالیت شرکت های دولتی را محدود کند.

اخوان اقدامات فوری برای کاهش نرخ تورم، بهبود فضای کسب و کار و کاهش سود بانکی به ویژه برای تولیدکنندگان را از دیگر اقدماتی ذکر کرد که دولت باید در دوران پساتحریم انجام دهد.

وی بر لزوم حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان و یاری به مراکز پژوهش و تحقیق تاکید کرد و ادامه داد: در دوران پساتحریم باید مدیریت خلاق بر کشور حاکم شود و حمایت از تولید از حالت شعار خارج شود. 


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.