رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: شرایط خوبی برای تولید و پرورش آرتیمیا در استان کرمان فراهم است و از ابتدای مهرماه کرمان رتبه اول خاورمیانه در تولید این محصول خواهد بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  عباس سعیدی در سمینار کشاورزی استان کرمان که باتلاش خانه کشاورز استان ، و ادارات کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان در سالن سعدی برج میلاد برگزارشد ، گفت: شرایط بسیار خوبی برای پرورش آرتیمیا در استان کرمان فراهم است.

وی تصریح کرد: امکان سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی کشاورزی نظیر پسته فراهم است ، فرصت خوبی در تولید انواع محصولات جانبی نظیر کره پسته، شکلات پسته ، شیر پسته و حلوا پسته فراهم است.

وی تاکید کرد:در گردو و گل محمدی و صنایع وابسته به گیاهان دارویی نیز فرصت های و طرح هایی تعریف شده است.

سعیدی با بیان اینکه اقیلم های کویری ، گرمسیری و سرد و کوهستانی را در استان کرمان داریم که سبب تولید محصولات متنوعی شده است افزود: 37درصد اراضی استان بیابان و5درصد کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: 25درصد جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی است که 5درصد شاغلین کشور است.

وی با تاکید براینکه ارزش افزوده بخش کشاورزی کرمان 25درصد کل ارزش افزوده استان است، اظهار کرد:قریب 25درصد باغات کشور در این استان است و در خیلی ارقام کشاورزی رتبه های برتر کشور داریم از سوی دیگر 10هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات کشاورزی استان است.

وی سطح زیرکشت پسته کرمان به عنوان رتبه دار اول پسته کشور را260هزارتن ذکر کرد وگفت: در سالهای اخیر به سبب افت آب سطح زیرکشت این محصول کم شده است.

وی تاکید کرد: استان کرمان در تولید خرما، محصولات گلخانه ای و جالیزی نیز رتبه اول ، در تولید گل محمدی دوم کشور، در مرکبات سوم کشور است و 85درصد تولید کرک کشور در استان کرمان اتفاق افتاده است.

وی از افتتاح سایت تولید آرتیمیادر کرمان و در هفته دولت خبرداد وگفت: کرمان با تولید این محصول رتبه اول خاورمیانه را از آن خود می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان تصریح کرد: کاهش 90درصدی تولید هندوانه در کرمان که از 10هزار هکتار تولید این محصول 9هزار هکتار کاهش یافت وکشت زعفران و زرشک و عناب جایگزین شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.