ضرب‌الاجل چهار روزه برای ثبت نام محصلین افغا‌نها در ایران کافی نیست

معاون رئیس جمهور افغانستان گفت: زمان کم برای ثبت نام اتباع افغان در ایران باعث خواهد شد که بعضی از متقاضیان به دلیل برخی مشکلات و دور بودن راه، نتوانند در موعد مقرر در محل ثبت نام حاضر شوند.

حاجی محمد محقق معاون رئیس جمهور افغانستان در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  وضعیت تحصیل اتباع افغان در ایران، اظهار داشت: پیرو تفاهمات قبلی درباره تحصیل مهاجرین افغان در ایران از مقامات کشوری نظام جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم،  چرا که اگر این تفاهمات و همکاری‌ها صورت نمی‌پذیرفت ما با سیلی از بیسوادان اتباع افغان مواجه می‌شدیم.

 محمد محقق افزود: ضرب‌الاجل چهار روزه برای ثبت نام کافی نیست و امیدواریم که این زمان تمدید شود و آرزومندیم شرایط تحصیلی همه مهاجرین و شاغلین افغانی در ایران فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به زمان کم ثبت نام افزود: این زمان کم برای ثبت نام باعث خواهد شد که بعضی از متقاضیان به دلیل برخی مشکلات و دور بودن راه، نتوانند در موعد مقرر در محل ثبت نام حاضر شوند.

معاون رئیس  جمهور افغانستان تصریح کرد: محصلین اتباع افغان که از طریق کنکور وارد دانشگاه ایران می‌شوند به مانند همه دانشجویان ایرانی با پرداخت شهریه‌ مواجه هستند ولی با توجه به مشکلات اقتصادی مردم افغانستان آرزومندیم که از طریق بورسیه یا کمک‌هایی از سوی نظام مساعدتی در تحصیل این دانشجویان افغان صورت گرفته و یا حداقل تخفیفی بدین منظور در نظر گرفته شود.

 محمد محقق خاطر نشان کرد: تحصیل این  جوانان افغانی مطمعنا باعث رونق و آبادی آینده افغانستان خواهد شد.

در ادامه این گفت‌وگو علیرضا رجایی کارشناس مسایل افغانستان با اشاره به روابط دوستانه بین تهران و کابل اظهار داشت: با توجه به  رویکرد پیوند  بین مردم افغانستان و ایران به عنوان یک ملت واحد با توجه به  عنایات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور  کشورمان، امیدواریم که به بهترین نحو خدمات ثبت نام اتباع افغان برای تحصیل، ارائه شود.

 وی افزود: اگر هدیه‌ای از سوی نظام جمهوری اسلامی به اتباع افغانی داده می‌شود همراه با تسهیلاتی صورت گیرد که انشاالله این اشخاص در هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه نشده و در سرعت بخشیدن به کار و تمدید زمان ثبت نام دچار دلزدگی نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بمانند پر روتر هم خواهند شد !
آخرین اخبار