لرستان؛

اعتبار 15 میلیاردی برای آزادسازی حریم آثار تاریخی

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی گفت: امسال 15 میلیارد تومان برای آزادسازی حرائم در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سمیع‎الله حسینی مکارم اظهار کرد: 30 درصد از اعتبارات حرائم را به آزادسازی حریم قلعه فلک‎الافلاک استان اختصاص داده‎ایم، اما به دلیل اینکه یک‎سری مقدمات و تفاهمات و رای کمسیون ماده 5 اخذ نشده، این رقم هنوز به لرستان ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه  از اعتبارات تملک دارایی درصدی را برای آزادسازی حرائم بناهای تاریخی در نظر گرفته‎ایم و این رقم بالایی نیست که بتوانیم همه حرائم را رهاسازی کنیم  افزود: تپه کاشان، قلعه الموت و فلک‎الافلاک از بناهای تاریخی هستند که در اولویت رهاسازی خواهند بود.

حسینی مکارم با بیان اینکه امسال 15 میلیارد تومان برای آزادسازی حرائم در نظر گرفته شده بیان کرد: بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی استانی استان‎های کشور است.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه سال‎گذشته سازمان مدیریت اعتباراتی تحت عنوان میراث فرهنگی از محل افزایش عوارض خروج از کشور به ما داده است، افزود: این اعتبارات به ازای هر مسافری که از کشور خارج می‎شود است که مقداری از آن تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش گردشگری افرادی به بانک‎های کشور برای اخذ 700 میلیارد تومان معرفی شدند.

حسینی مکارم با بیان اینکه در سال جاری و سال آینده از لحاظ ورود گردشگر خارجی به کشور بین 6 تا 7 درصد افزایش خواهیم داشت، بیان کرد: همچنین میزان گردشگرانی که با تور به ایران می‎آیند 200 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: ضریب اشتغال هتل‎ها در استان‎های اصفهان و فارس به منظور رونق گردشگری زیارتی، فرهنگی و تاریخی شیعیان حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و آسیای جنوب شرقی را جذب خواهیم کرد.

حسینی مکارم تصریح کرد: گردشگران سنتی که از کشورهای نیوزیلند، انگلستان، فرانسه، ژاپن و هلند به ایران می‎آمدند با تبلیغات منفی و ایران‎هراسی کاهش یافته بودند و امروز شاهدیم استقبال خوبی از خود نشان داده‎اند، به‎گونه‎ای که خیلی از تورهای گردشگری اذعان دارند که ظرفیت پر شده است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.