مصرف نفت گاز استان البرز در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد كاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز با اشاره به اینكه طی چهار ماهه نخست سال جاری به میزان 473 میلیون و صد و بیست و نه هزار لیتر انواع فرآورده مایع شامل بنزین، نفتگاز، نفت كوره و نفت سفید در استان البرز مصرف شده افزود این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4/19 درصد كاهش یافته است.

توسلی گفت: طی چهار ماه اول سال جاری 283 میلیون لیتر بنزین و 8 میلیون لیتر نفت سفید در استان البرز مصرف شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف بنزین تغییر خاصی نداشته و نفت سفید از كاهش مصرف 5 درصدی برخوردار می باشد.

در ادامه وی مصرف نفت گاز استان البرز از ابتدای سال 94 تاپایان تیرماه را در بخش های مختلف شامل نیروگاه، حمل و نقل، صنعت، كشاورزی 82میلیون و ششصد و بیست و هفت هزار لیتر اعلام و بیان كرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از كاهش  45 درصدی برخوردار بوده كه عمده كاهش مصرف دربخش نیروگاهی به میزان 31 میلیون لیتر معادل 46 درصد به علت جایگزینی گاز طبیعی بجای سوخت مایع در راستای كاهش آلایندگی هوا است.

این مسئول یادآور شد: مصرف نفت كوره استان البرز در مدت یادشده نزدیك به یكصد میلیون لیتر بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال 93 به میزان 31درصد كاهش یافته و سهم ذخیره سازی نیروگاه منتظر قائم كرج از این میزان 89 میلیون لیتر می باشد كه نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته با كاهش 30 درصدی  همراه بوده است.

مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز اظهارداشت؛ در چهار ماه اول سالجاری بیش از 71 میلیون متر مكعب گاز طبیعی فشرده (CNG) در استان البرز مصرف شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش ناچیزی برخوردار می باشد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: البرز ، گاز ، کاهش ، توسلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.