دکتر روحانی گفت: با توافق هسته ای بر مبنای برجام ‌کیک زرد از خارج وارد و UF۶ غنی‌شده را صادر می‌کنیم.

امسال، سال عبور از تحریم و حرکت به‌سمت رونق اقتصادی و جاذبه ایران برای جهانیان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس‌جمهور با بیان اینکه برجام هنوز همه ی مسائل آن برای مردم توضیح داده نشده است گفت: بر مبنای برجام ‌کیک زرد را از خارج وارد و UF۶ غنی‌شده را صادر می‌کنیم، همچنین بر این اساس با همکاری دو کشور از کشور‌های ۱+۵ فناوری جدیدی را به‌ اراک می‌آوریم. 

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به 2231 شورای امنیت گفت: در قطعنامه 2231 نه‌تنها برنامه هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شده است بلکه از دنیا خواسته شده با ایران همکاری کنند که در این راستا تجاری‌سازی با برجام آغاز می‌شود. برمبنای برجام کیک زرد ‌از خارج وارد و UF6 غنی‌شده را صادر می‌کنیم. همچنین بر این اساس با همکاری دو کشور از کشور‌های 1+5 فناوری جدیدی را به‌ اراک می‌آوریم. راجع به برجام هنوز خوب توضیح داده نشده است ولی در آینده توضیح خواهیم داد که چه کار بزرگی از سوی دیپلمات‌های ما انجام شده است.

دکتر حسن روحانی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان علم را به تولید و فناوری تبدیل و تجاری سازی می کند، بیان کرد: ایران در زمینه علم و فناری در منطقه رتبه نخست و در دنیا رتبه ۱۶ را دارد.

وی ادامه داد هم اکنون ما در برخی از علوم به خصوص هسته ای بیو تکنو لوژی و برخی دیگر بین رتبه های هفتم تا تا نهم کشور قرار داریم.

*امسال، سال عبور از تحریم و حرکت به‌سمت رونق اقتصادی و جاذبه ایران برای جهانیان است

رئیس جمهور از اثبات منطق ایرانیان در مذاکرات با گروه 1+5 به دنیا خبرداد و گفت: امسال، سال عبور از تحریم و حرکت به‌سمت رونق اقتصادی و جاذبه ایران برای جهانیان است.

حجت الاسلام حسن روحانی دیشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سال عبور از تحریم‌ است افزود: خوشبختانه در این مذاکرات ملت بزرگ ایران باتلاش دیپلمات‌های سرافراز توانستند منطق و حق خود را بر کرسی بنشانند و امیدوارم در ماه‌های آینده که برجام به فرجام نهایی می‌رسد با شرایطی مواجه باشیم.

وی با بان اینکه به زودی تحریم‌ها کاملاً برداشته می شوند اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای مشارکت گسترده‌تر سرمایه‌گذاران‌ و کارآفرینان بهره‌مند بوده تا شاهد تحول و نشاط بیشتر در کشور باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تا پایان امسال گفت: امیدواریم مردم با شور و نشاط در این انتخابات شرکت کنند تا همانند سال 92 که حماسه ای سیاسی با حضور 73 درصدی خود در انتخابات رقم زدند باز هم در سال 94 نیز حماسه‌ای دیگر بیافرینند.

وی از اجرای 42 طرح و طرح عمرانی با اعتبار 847 میلیارد تومان برای همدان در بخش‌های حمل و نقل، سد‌سازی، آب و فاضلاب، تأسیسات دانشگاهی، بهداشت و سلامت، گردشگری و معدن در سفر کاروان تدبیر و امید به این استان خبر داد و گفت: بخشی از طرح‌های مهم را در دیدار عمومی با مردم استان همدان اعلام کرده و به‌صورت مفصل‌تر در شورای اداری به تشریح آن پرداختم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه اتمام راه‌آهن همدان ــ تهران با اعتبار 271 میلیارد تومان، اتمام آزادراه ساوه ــ همدان، پایان طرح‌های بیمارستانی و اضافه‌شدن حدود 900 تخت بیمارستانی و همچنین بهره‌برداری از سدهای کلان از جمله طرح‌های دولت برای ایجاد اشتغال و توسعه و پیشرفت این استان است، خاطرنشان کرد: مجموعاً 874 میلیاردتومان اعتبار برای 42طرح این استان درنظر گرفته شده ‌و تلاش داریم تمام این ‌طرحها را در سال‌های 94 و 95 به پایان برسانیم.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه کارآفرینان با سرمایه‌گذاری‌هایی که در استان انجام می‌دهند برای توسعه، اشتغال جوانان و رفاه مردم مؤثر هستند، ادامه داد: در جلسه با نخبگان، نظرات نخبگان را شنیدیم و روی یکی از نظرات در سخنرانی‌ام تأکید کردم، اینکه باید دولت کارها را حتی در امور اجتماعی به مردم واگذار کند و سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها نقش بهتر و بیشتری ایفا کنند.

رئیس‌جمهوردر خصوص برنامه دولت در زمینه اشتغال پایدار، عدالت مالیاتی و توسعه متوازن استان‌ها گفت: در وهله اول باید بتوانیم به سطح قابل قبولی از ایجاد اشتغال برسیم که تحقق این هدف در سایه رونق اقتصادی و جذب سرمایه داخلی و خارجی و ارتقای بهره‌وری امکان‌پذیر است. 

در زمینه تعادل بین استان‌ها باید کار زیادی انجام شود که در تمام سفرها انجام می‌گیرد. تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یکی دیگر از وظایف دولت است چراکه نمی‌توان این طرح‌ها را رها کرد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه دولت در زمینه ارتقای بهره‌وری از آب کار بزرگی در دست اقدام دارد، اظهار داشت: البته دولت‌های قبل هم در این زمینه اقداماتی داشتند، اما این دولت طرح‌های مدرن آبیاری تحت فشار را به‌شکل بسیار گسترده‌ای در حال انجام دارد. وزیر جهاد کشاورزی امروز اعلام کرد که تا به حال بیش از 27هزار هکتار از اراضی کشور یا تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته و یا طرح‌های آنها در حال اجراست که از این میزان شش‌هزار هکتار نیز به استان همدان اختصاص دارد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به توجه ویژه دولت به همدان به عنوان یک کلان شهر افزود: با توجه به بودجه متوسط 50 میلیارد تومانی عمرانی برای همدان، افزایش این بودجه در سفر ما به رقم 847 میلیارد تومان برای امسال و سال آینده رسید که خود نوید بخش باز شدن راه برای توسعه و پیشرفت همدان است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.