توجه به مسائل دریایی از سوی بنیاد ملی نخبگان استان‌های ساحلی از اولویت اساسی برخوردار است.

محمد سعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: هدف اصلی حمایت معاونت از طرح‌های دانش بنیان توسعه دانش فنی، تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی است که از این طریق بنیاد ملی نخبگان استان های ساحلی توجه به مسائل دریایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

وی در ادامه افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دو شیوه از طرح‌های دریافتی از استان‌های ساحلی که توسعه این بخش را به همراه داشته باشد، حمایت می‌کند.

سیف با اشاره به شناسایی هرچه سریع‌تر طرح‌های دانش‌بنیان دریایی از سوی بنیاد ملی نخبگان دریایی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان در بیشتر پایتخت‌های کشور انجام شده و استفاده از این فرصت توسعه فناوری، به ویژه اشتغال‌زایی را برای استان‌های ساحلی فراهم می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی تصریح کرد: اگر این طرح‌های دانش‌بنیان از سوی استانداری هر استان مورد تأیید قرار بگیرد و متقاضی طرح و استانداری 30 درصد بودجه هر طرح را فراهم کند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مابقی بودجه‌ی مورد نیاز را تأمین می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: شناسایی نیازمندی‌های هر استان می‌تواند مسیر درستی را در اختیار مجریان طرح قرار بدهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۶:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
همراهی وزارت جهادوبورس راهگشااست
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۶:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم سواحل شمالی وجنوبی کشوربابیش از۲۵۰۰کیلومترفضای تولیدو فراوری انواع شیلات و مروارید خاویارو......بوده