شهرکرد؛

یادواره شهدای کارمند و شهید شاخص کارمندی کشور برگزار شد

یادواره 21 هزار شهید کارمند و شهید غلامعلی نیکخواه بروجنی شهید شاخص بسیج کارمندان کشور، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و روز کارمند در شهر بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و روز کارمند و در سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع)، یادواره 21 هزار شهید کارمند و شهید غلامعلی نیکخواه بروجنی شهید شاخص بسیج کارمندان کشور با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اقشار مردم و مسئولین در شهر بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مهندس شهید غلامعلی نیکخواه بروجنی به عنوان شهید شاخص بسیج کارمندی کشور در سال جاری انتخاب و معرفی شده است.

شهید مهندس غلامعلی نیکخواه بروجنی، سال 1328 در شهر بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. پس از اخذ ديپلم در بروجن، در سال 1348 وارد انستيتوی صنايع شيميايي تهران شد و بعد از دوره ای دو ساله، عازم خدمت سربازی شد و سپس در سازمان آب و فاضلاب استان اصفهان مشغول به خدمت شد. اما چون علاقه وافری به امر تحصيل داشت، كار را رها كرده و برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی راه و ساختمان به آمریکا رفت و در سال 1358 پس از پایان تحصیلات، به ایران بازگشت.

وی سپس به عنوان معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی منصوب شد و پس از یک سال خدمت در این مسئولیت، در تاریخ 12 بهمن 1361، هنگام مأموریت در محور ارتباطی تکاب به مهاباد، به دست منافقان کوردل، به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

پيكر مطهر شهيد مهندس غلامعلي نيكخواه بروجني، در گلزار شهداي بروجن به خاک سپرده شده است.

استان چهارمحال و بختياری 2 هزار و 436 شهيد به اعتلای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده که 87 تن از اين شهداء، مربوط به جامعه كارمندی می باشند.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.