شهرکرد؛

آمریکا حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: آمریکا، حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دکتر محسن رضایی در آیین یادواره شهدای کارمند و شهید غلامعلی نیکخواه بروجنی شهید شاخصبسیج کارمندانکشور در شهر بروجن گفت: دور اندیشی و تدبیر مقام معظم رهبری در مقابل تحریم های دشمنان، و اقتدار و منطق جمهوری اسلامی، غرب و آمریکا را پای میز مذاکره با ایران در موضوع هسته ای کشاند.

وی با اشاره به توطئه ها و تحریم های گسترده آمریکا برای ضربه از دورن به ایران اسلامی افزود: دستیابی صلح آمیز به فناوری هسته ای باعث شد غرب و آمریکا به اقتدار ایران اسلامی پی ببرند.

رضایی اضافه کرد: شتاب فناوری صلح آمیز هسته ای و غنی سازی با دستور مقام معظم رهبری در سال های گذشته، سیلی محکمی به دشمنان بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: تیم شجاع و متدین مذاکره کننده هسته ای کشورمان در این مذاکرات با اقتدار و منطق حضور داشتند و این اقتدار و منطق همواره باید حفظ شود.

رضایی، شناخت و هوشیاری جامعه و بویژه جوانان در مورد توطئه دشمنان را ضروری دانست و با مرور تاریخ گذشته ایران و انجام کودتای 28 مرداد سال 1332 توسط آمریکا، اضافه کرد: آمریکا در همه دوران معاصر و حتی در دوران رژیم ستمشاهی پهلوی بر ضد ملت ایران بوده است.

وی تأکید کرد: آمریکا، حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد و باید از تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، ممانعت از تجارت بین المللی ایران و دشمنی و ایجاد تنش در منطقه دست بردارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر رژیم پوشالی، جعلی و غاصب اسرائیل قصد کوچک ترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، جواب به شدت سختی خواهد گرفت.

وی افزود: دشمنان باید خواب بازگشت ایران به دوره قاجار و پهلوی را از سر خود بیرون کنند.

رضایی با بیان اینکه دو گروه لیبرال های غرب زده و مرتجعین واپس گرا، دشمنان داخلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: کار لیبرال ها و مرتجعین در کشور، ایجاد تردید و شک در همه زمینه ها برای ممانعت از توسعه همه جانبه کشور است.

وی اضافه کرد: لیبرال های غرب زده به دنبال اجرای فتنه ها بوده و اعلام می کنند برای پیشرفت باید منتظر آمریکا بود.

رضایی افزود: اقتدار همه جانبه جمهوری اسلامی ایران، خودباوری و رسیدن به جایگاه های مهم علمی، اقتصادی و ... با ادامه راه امام خمینی (ره) و شهداء تحت فرمان مقام معظم رهبری میسر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بازگشت فرماندهان بازنشسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاوی این پیام است که تا آخر پای انقلاب اسلامی، راه و آرمان های شهداء و امام و رهبری خواهیم ایستاد.

رضایی همچنین از شهید غلامعلی نیکخواه به عنوان نماد خدمت صادقانه شهداء به مردم یاد کرد و گفت: این شهید والامقام در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کرده بود اما برای سربلندی انقلاب اسلامی از جان خود گذشت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادواره 21 هزار شهید کارمند و شهید غلامعلی نیکخواه بروجنی شهید شاخص بسیج کارمندان کشور، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و روز کارمند و در سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع)، با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اقشار مردم و مسئولین در شهر بروجن استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مهندس شهید غلامعلی نیکخواه بروجنی به عنوان شهید شاخص بسیج کارمندی کشور در سال جاری انتخاب و معرفی شده است.

شهید مهندس غلامعلی نیکخواه بروجنی، سال 1328 در شهر بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. پس از اخذ ديپلم در بروجن، در سال 1348 وارد انستيتوی صنايع شيميايي تهران شد و بعد از دوره ای دو ساله، عازم خدمت سربازی شد و سپس در سازمان آب و فاضلاب استان اصفهان مشغول به خدمت شد. اما چون علاقه وافری به امر تحصيل داشت، كار را رها كرده و برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی راه و ساختمان به آمریکا رفت و در سال 1358 پس از پایان تحصیلات، به ایران بازگشت.

ایشان سپس به عنوان معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی منصوب شد و پس از یک سال خدمت در این مسئولیت، در تاریخ 12 بهمن 1361، هنگام مأموریت در محور ارتباطی تکاب به مهاباد، به دست منافقان کوردل، به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

پيكر مطهر شهيد مهندس غلامعلي نيكخواه بروجنی، در گلزار شهداي بروجن به خاک سپرده شده است.

استان چهارمحال و بختياری 2 هزار و 436 شهيد به اعتلای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده که 87 تن از اين شهداء، مربوط به جامعه كارمندی می باشند.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.