یک مسئول بلند پایه وزارت خارجه آمریکا از سفر مایکل راتنی به مسکو، ژنو و عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل راتنی، نماینده جدید آمریکا در امور سوریه قرار است برای انجام مذاکرات به منظور حل سیاسی بحران سوریه به مسکو، ریاض و ژنو سفر کند.

یک مسئول بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایکل راتنی، نماینده جدید این کشور در امور سوریه که 27 ژوئیه (5 مرداد) به این سمت منصوب شد، قرار است از 28 اوت (فردا) تا دوم سپتامبر ( 11 شهریور) به مسکو، ریاض و ژنو سفر کند.

وی گفت: نماینده ویژه آمریکا 28 اوت با مسئولان ارشد روسیه دیدار و 29 اوت ( 7 شهریور) با مسئولان ارشد عربستان در ریاض برای رایزنی درباره پایان بحران سوریه و روند انتقال سیاسی در این کشور گفتگو خواهد کرد.

این مسئول بلندپایه وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد راتنی در ژنو با "استفان دی میستورا،" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار می کند.

دولت اوباما مدعی است هر تلاش دیپلماتیک باید شامل کناره گیری بشار اسد از قدرت باشد. آمریکا از طرح های روسیه و سازمان ملل به منظور ایجاد یک راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه استقبال کرده، اما اصرار دارد هر پیشنهادی باید در چارچوب بیانیه ژنو که خواهان انتقال قدرت به یک "هیئت انتقالی" است باشد.

همچنین جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد سفر راتنی در چارچوب تلاش هایی است که جان کری برای کشف گزینه های مناسب با روسیه و عربستان در دست بررسی دارد.
کربی همچنین در ادامه افزود: آمریکا دیر زمانی است که از حمایت مسکو از اسد ابراز نگرانی می کند.  


انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۰:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
شیاطین دورهم جمع شدن،جمعشون جمعه فقط ابلیسو کم دارن،هرچند خودشون یه پاابلیسن
آخرین اخبار