مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان یزد از در دست اقدام بودن 600 کیلومتر راه های بین شهری در یک سال گذشته و تکمیل و تحویل مسکن مهر استان یزد تا پایان سال خبر داد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ غلامرضا رضایی گفت: طرحهای ساخت و توسعه راه های بین شهری یزد شامل ساخت باند دوم یزد – طبس ،بزرگراه یزد – بافق ، بهاباد – دربند – نایبند ،بزرگراه تفت- ابرکوه- سورمق ، راه اصلی زرند - بافق ، ساخت تقاطع غیر همسطح ورودی مهریز را نام برد که برای به پایان رسیدن این طرحها نیز چهار میلیارد و 666 میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است. 

وی مهمترین طرحهای ملی راهسازی استان یزد (طرح توسعه راههای کویری) را ساخت راه ندوشن – ورزنه ، ساخت راه ابرکوه – مروست ، ساخت راه ابرکوه – جرقوییه و ساخت راه ابرکوه – صفاشهر دانست و افزود: این محور های اصلی به طول 237 کیلومتر است که 216میلیارد ریال تاکنون هزینه شده و 627 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ادامه داد: بهسازی محور زرند- بافق به طول 32 کیلومتر و تکمیل راه فرعی آسفیج – کوهبنان به طول 18کیلومتر از مهمترین طرحهای سال گذشته یزد ، بهسازی بزرگراه اردکان- عقدا ، بهسازی محور یزد- خاتم قطعه دوم (مصوبه سفر مقام معظم رهبری) ،روکش آسفالت محور یزد- انار ، بهسازی و روکش آسفالت محور یزد- شیراز ، روکش آسفالت حفاظتی محور اردکان- چوپانان از مهمترین طرحهای در دست اجرای اداره به شمار می روند. 

رضایی در ادامه درباره وضعیت راههای روستایی نیز گفت: در حال حاضر در حوزه راه های روستایی طرحهای ساخت زردین – منشاد، شریف آباد – دهشیر، بافق- حسن آباد و تیزوک در دست اجرا قرار دارد. 

به گفته وی حدود 100 کیلومتر راه روستایی در سال گذشته در استان به بهره برداری رسیده که از مهمترین آنها می توان راه روستایی مزرعه میرها، توت – انجیرآوند، حسن آباد- ولیعصر، خوانسار- چنارناز را نام برد. 

این مسوول در ادامه تأکید کرد:همچنین در حوزه نگهداری و روکش آسفالت راه های روستایی نیز بالغ بر 300 کیلومتر راه در سال گذشته روکش آسفالت شده است.

وی در تشریح سخنان خود گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز طرحهای مهمی همچون ساخت راه آهن یزد- اقلید به طول 264 کیلومتر از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دست اجراست که زیرسازی این طرح دارای پیشرفتی بیش از 60 درصد است.
رضایی یادآور شد: علاوه بر این دو خطه کردن راه آهن های موجود از جمله بافق- یزد، یزد – میبد- بادرود و اردکان- چادرملو نیز از جمله پروژه هایی است که برای افزایش ظرفیت خطوط موجود در دست اقدام است. 

 مدیر کل اداره راه و شهرسازی یزد در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح هفت هزار و 60 واحد مسکن مهر تا پایان سال و انجام اقدامات عمرانی لازم برای اجرای طرح مطالعاتی بافت های فرسوده در استان خبر داد. 

رضایی افزود: از مجموع 22هزار و 46 واحد مسکن مهر در استان یزد، سه هزار و 745 واحد مربوط به شهرهای زیر 25هزار نفر است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 9 هزار واحد در سال 91 و بیش از پنج هزار واحد در سال 92 افتتاح شده که هفت هزار و 60 واحد باقی مانده تا پایان سال 94 آماده بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: تکمیل ، مسیر ، راهسازی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.