برگزاري جشنواره آش ايراني در زنجان، اقدامي ماندگار و از ابتکارات خوب کشور ايران است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛دكتر ماراش اوغلو معاون دبيركل سازمان همكاريهاي اقتصادي اكو در افتتاحيه نخستين جشنواره غذاي كشورهاي عضو در زنجان گفت: غذا پديده اي بين المللي و دروازه فرهنگ محلي است كه 30 درصد هزينه گردشگري را به خود اختصاص مي‌دهد.

وي با اشاره به اهميت جايگاه غذا در كار، فرهنگ و بازاريابي گردشگري گفت: همگرايي و همكاري منطقه اي موجب ارتقاي صنعت غذا و حفاظت از توليدات محلي مي شود.

ماراش اوغلو با اشاره به راهكارهاي جذب گردشگر در كشورهاي عضو اكو افزود: تعيين مسيرهاي گردشگري، ارتقاي آموزش و مهارت نيروي انساني براي كيفيت بخشي به توليدات محلي و ارتقاي خدمات را از جمله راهكارها دانست.

معاون دبيركل سازمان همكاريهاي اقتصادي اكو در زنجان با اشاره به قدمت اين شهر و جايگاه آن در راه ابريشم گفت: وجود كاروانسراهاي قديمي و راههاي متعدد نشان دهنده اهميت اين شهر بر سر راه ابريشم بوده است.

ماراش اوغلو با تاكيد بر برگزاري جشنواره غذاي كشورهاي عضو اكو در سالهاي آتي تاكيد كرد: جشنواره امسال فرصت مناسبي براي ارزيابي تواناييها و فرصت مناسب سرمايه گذاري براي گسترش توريسم است.

سعيد شيركوند معاون سرمايه گذاري سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور نیز در مراسم افتتاح دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو- جاده ابریشم در زنجان گفت: گردشگري موتور چرخ اقتصاد كشور است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي دولت يازدهم در احياي صنعت گردشگري گفت: پيگيري و اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي نيازمند تكيه بر بنيانهاي داخلي و شناسايي توانمنديها است كه گردشگري از جمله آنها است.

معاون سرمايه گذاري سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور با اشاره به رشد فزاينده صنعت گردشگري در جهان طي 50 سال گذشته افزود: بايد تلاش كرد تا گردشگري در توليد و اقتصاد ملي جايگاه بالايي پيدا كند.

گفتنی است: در این جشنواره برنامه های جانبی اعم از شب های فرهنگی و اجرای موسیقی استان های مختلف، مسابقه عکاسی، "مثل ها و متل " ها برگزار می شود.


انتهای پیام/س


برچسب ها: جشنواره ، آش ، ایران ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.