رئیس شورای اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواست هرکدام دست کم 100 هزار پناهجو را بپذیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ "دونالد توسک،" رئیس شورای اروپا، روز پنجشنبه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست دست کم 100 هزار پناهجو را بپذیرند تا از فشار بحران مهاجران بر کشورهایی که در خط مقدم قرار دارند کاسته شود. 

توسک در نشستی خبری با "ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان گفت: "پذیرش هر چه بیشتر مهاجران برای نشان دادن همبستگی واقعی ضروری است. توزیع عادلانه دست کم 100 هزار مهاجر در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا چیزی است که ما امروز واقعا به آن نیاز داریم". 

سران اتحادیه اروپا پیش از این سهمیه های اجباری را که مجموع آن بسیار کمتر از 100 هزار نفر است رد کرده اند و در نشست سران این اتحادیه در ماه ژوئن (تیر) تنها با پذیرش 32 هزار نفر از اتباع سوریه و اریتره موافقت کردند. این در حالیست که کمیسیون اروپا ماه مه پذیرش 40 هزار مهاجر را به عنوان هدفی برای اتحادیه اروپا تعیین کرده بود. 

نخست وزیر مجارستان نیز بارها سهمیه های تعیین شده در زمینه پذیرش مهاجر را رد کرده است. اوربان روز پنجشنبه نیز گفت مجارستان تنها به تعهدات خود در اتحادیه اروپا مبنی بر پذیرش هزاران پناهجو و هدایت آنها به خارج از این کشور برای رفتن به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به ویژه آلمان عمل خواهد کرد. 

مجارستان برای جلوگیری از ورود موج مهاجران به این کشور حصاری از سیم خاردار در مرز خود با صربستان، که در اتحادیه اروپا عضویت ندارد کشیده است، که این کار با انتقاد شدید برخی از شرکای اوربان در اتحادیه اروپا روبرو شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار