از اجرای طرح استقبال از مهر تا برگزاری جشنواره قرآنی شمسه را در این گزارش از مناطق بخوانید.

آغاز اجرای طرح استقبال از مهر
ذبیح اله زارع در گفت و گو باخبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: جلسات هماهنگی برای اجرای طرح استقبال از مهر در آستانه سال تحصیلی جدید انجام شده و منطقه 2 برای مناسب سازی هرچه بهتر فضای مدارس آماده می‌شود.

وی در ادامه گفت: برنامه‌های این طرح 40 روز توسط معاونان و نمایندگان، معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمران، امور شهری و محیط زیست با  محور رسیدگی به امور مدارس و مساجد برگزار می‌شود.

زارع تصریح کرد: نظارت بر حفاری‌ها، برپایی ایستگاه‌های دانش‌آموزان با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان پیش از شروع مدرسه و رسیدگی به نیازهای بانوان سرپرست خانوار از جمله برنامه‌های این طرح است.

*برگزاری جشنواره قرآنی شمسه4 در منطقه 5

سید مازیار علوی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد:  جشنواره قرآنی شمسه با هدف تقویت برنامه‌های معنوی و مذهبی درمحلات منطقه و رشته های حفظ ، قرات، ترتیل و اذان و... در راستای آگاهی مردم نسبت به آموزه های قرآنی و آگاهی دادن نسبت به مهارتها ی قرآنی و تجلیل از افراد شناخته شده جامعه  قرآنی برگزار می‌شود. 

وی افزود: این مسابقات در رشته های قرات، تحقیق ، ترتیل ، اذان (ویژه برادران)  حفظ 100 پیام قرآنی ، حفظ 100 پیام نهج البلاغه ، قرات دعای مکارم الخلاق و صحیفه سجادیه ، 40 حدیث، حدیث کسا ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی در خصوص رویکرد فعال سازی کانون محلی تصریح کرد: پس ازبرگزاری سه مرحله جشنواره  در این مرحله با رویکرد محلی و توانمند سازی محلات در حال اجراست.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در پایان گفت: به منظور ارتقای کیفی جشنواره در این مرحله نشست‌های توجیهی جهت آگاه سازی مدیران محلات و مسئولین خانه‌های فعال در این بخش در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار