ساختار فیلمنامه «صداهای خاموش» به نحوی است که برای تمام طیف‌های جامعه قابل دیدن و تامل است.

حضور «صداهای خاموش» در جشنواره کودکسهی بانو ذوالقدر کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات و دیدگاهش از ساخت فیلم «صداهای خاموش» گفت: فیلم «صداهای خاموش» را در حال حاضر با مجوز ویدئویی ساختیم و یک نسخه آن را برای گرفتن پروانه سینمایی ارائه دادیم و قرار است که بعد از بررسی سطح کیفی و در صورت بالا بودن کیفیت آن پروانه سینمایی این فیلم صادر شود.

وی افزود: ساختار فیلم‌نامه‌ «صدا‌های خاموش» به نحوی است که برای تمام طیف‌های مختلف جامعه قابل دیدن و تامل است و یکی از حرف‌های این فیلم این است که اگر در هر شرایطی برای بچه‌ها محیط مناسب ایجاد شود آنها می‌توانند شاد زندگی کنند.

وی ادامه داد: نگاه ما در این فیلم خاکستری است یعنی بد و خوب مطلق را ندیدیم و هم به سطح پایین و هم به سطح بالای جامعه نگاه کردیم و آنها را مورد بررسی قرار داده‌ایم. 

ذوالقدر در خصوص پخش فیلم «صداهای خاموش» گفت: فیلم را در جشنواره فیلم کودک در پاییز نمایش خواهیم داد و باید توجه کرد که این فیلم درباره کودک ساخته شده و برای کودک نیست.

این کارگردان از حضورش با فیلم «صداهای خاموش» در جشنواره‌های خارجی این گونه گفت: هدف ما بعد از شرکت در جشنواره کودک حضور در سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر است و این مهمترین موضوع برای ما خواهد بود و اگر زمانی تصمیم بر پخش فیلم در جشنواره‌های خارجی داشتیم با توجه به فیلم‌های کوتاهی که ساختیم و در جشنواره پاریس اکران شد و جایزه گرفت حس می‌کنم جشنواره پاریس مکان مناسبی برای ارائه فیلم باشد، البته غیر از این هرجایی که نگاه مساعد نسبت به موضوع و مضمون آن داشته باشند فیلم را آنجا می‌فرستیم.

وی در خصوص تدوین و موسیقی فیلم «صداهای خاموش» اظهار داشت: تدوین موازی فیلم را از روز دوم توسط وحید قاضی‌ انجام دادیم و فیلم آهنگسازی ندارد و از آمبیانس محیطی استفاده شده و این کار توسط خودم کارگردانی شده است و فیلم برای پاییز آماده خواهد شد.

گفتنی است؛ «صداهای خاموش» به کارگردانی سهی بانو ذوالقدر و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی درباره مهدی پسر 12 ساله‌ای که مادرش سرویس‌های بهداشتی پارک شوش را تمیز می‌کند؛ در پارک و با پسری که پدرش در میدان شوش بلور فروشی دارد آشنا می‌َشود و اتفاقاتی رخ می‌دهد.

در این فیلم بازیگرانی چون فریبا کوثری، بیتا سحرخیز، مجید صالحی،‌ فلور نظری، نیما شاهرخ شاهی،‌ بهاره افشاری، عمار تفتی،‌ سعید داخ،‌ نیلوفر خوش خلق ایفای نقش می‌کنند. لوکیشن‌های فیلم «صداهای خاموش» که در تهران است عبارتند از میدان خراسان، دروازه‌غار، پارک بی‌سیم، خانه کودک، پاساژ پالادیوم.

عوامل اصلی شامل:

نویسنده و کارگردان: سهی بانو دوالقدر،‌ تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: مهرناز اکبری، مدیر فیلمبرداری همایون قربانی، صدا بردار: امیر حاتمی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.