نمایشگاه آثار متنوعی با هدف نمایش و معرفی جلوه‌های زیبای ایران همراه 2 اثر از کعبه و نام اعظم خداوند در حال برگزاری است.

عنایت‌الله نظری هنرمند پیشکسوت کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه در حال برگزاری خود گفت: در این نمایشگاه حدود 29 اثر وجود دارد که در بین‌ آنها تعدادی کار در قالب نقاشی خط، کالیگرافی، اکریلیک و آبرنگ هستند.

وی افزود: 2 اثر شاخص این نمایشگاه یکی تابلوی بزرگ 2 متر در 2 متر «الله» است که با تکنیک کالیکو گرافی و رنگ‌های متنوع کار شده است و دیگری تصویری از کعبه است که در آن جای آدم‌هایی که این خانه را طواف می‌کند از حرف (آ) خط نستعلیق با رنگ‌های مختلف استفاده کردم و منظور از این رنگ‌ها همان ملیت‌های گوناگونی است که از سراسر جهان به این محل مقدس می‌آیند.

نوری تصریح کرد: در کنار این آثار تعدادی نقاشی از طبیعت ایران و روستا‌های زمان ساسانیان در قالب آبرنگ و رنگ اکرلیک وجود دارد که با عکس از آسمان در زمان غروب خورشید که پرتره حیوانی را تشکیل داده است نیز همراه شده است و علاوه بر آن حدود 5 کار مدرن انتزاعی نیز در بین کارها موجود است.

این هنرمند با اشاره به عنوان نمایشگاهش گفت: «ایران من سلام» در واقع عنوانی است که هدف من را از برگزرای این فضا بیان می‌کند، چرا که فکر می‌کنم بهترین جای دنیا برای هموطنان ما همین ایران است و هدف من هم نمایش دادن آفتاب خاک و جلوه‌های زیبا این مرز و بوم است و من با این آثار به ایران مردان و زنان و فرزندانش سلام کرده‌ام و به گندمزارها، آسمان، و همه مزارع کشور درود فرستاده‌ام.

وی تصریح کرد: به طور کلی وظیفه یک هنرمند خلق دیدگاه‌های زیبا است و من نیز سعیم بر آن بود تا این زیبایی‌ها را در کارهایم بگنجانم.

نوری طی تعریف خود از هنر کالیگرافی اظهار داشت: در یک جمله می‌توانم بگویم کالیگرافی فرزند سیاه مشقی است که قدما کردند، به نوعی این حروف با رنگ و حرفی که پیدا می‌کنند،‌ حس هنرمند را انتقال می‌دهند و در واقع کالیگرافی در خط شعر خوشنویسی محسوب می‌شود به عنوان مثال حافظ و شاعران آن زمان شعر نظم می‌گفتند ولی نیما، سهراب و ... با همان حروف فارسی شعر سپید و نو را که پر از معنا و مفهوم است را ایجاد کردند و حکایت این سبک نیز همین طور است.

وی اذعان داشت: البته در هر کاری آن عشق و حس خالق‌اش است که آن را ماندگار و دلنشین می‌کند، من هم پیرو عشق هستم زیرا تنها این عنصر است که به اثر ارزش می‌بخشد.

نوری در پایان به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان در عرصه‌های مختلف نقاشی و خطاطی اشاره و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا 31 شهریور در گالری شکوه برقرار و پذیرای هنردوستان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار