غواصی که بدون کپسول هنرمندی می‌کند

زیبایی‌ها و شگفتی‌های اعماق دریا را در فریم‌های عکاسی به نظاره بنشینیم.

مسعود یارضوی هنرمند عکاس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من سال‌ها با دریا مانوس بوده‌ام و با اینکه زاده کویرم از مدت‌ها پیش غواصی کرده و غواصی را به شیوه‌های مختلف تجربه کرده‌ام.

وی افزود: رویکرد من در این نمایشگاه نمایش زیبایی‌ها شگرف در اعماق دریا بود. زیبایی‌هایی که همگی آفریده خداوند هستند و نباید پنهان باشند.

وی خاطرنشان کرد: 30 عکس موجود در این نمایشگاه را با غواصی بدون کپسول گرفتم، ابتدا برای خودم کار کردم تا اینکه به پیشنهاد دوستانم تصمیم گرفتم این آثار را به صورت مجموعه درآورده و در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم بگذارم.

یارضوی اظهار داشت: به یقین قبل از من هنرمندانی بوده‌اند که سعی در نمایش زیبایی‌های اعماق دریا داشته‌اند اما با غواصی بدون کپسول این اولین بار است که چنین نمایشگاهی برگزاری می‌شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیشتر تمرکزم روی نور و رویدادهای دریاست و همه چیز به طور مستقیم تابع رنگ دریا بود، در طول سال رنگ دریا عوض می‌شود که روی عکاسی خیلی تاثیر می‌گذارد.

این هنرمند گفت: بر خلاف تصوری که خیلی‌ها دارند من در این نمایشگاه رویکرد صرفا محیط زیستی نداشتم اگر چه معتقدم باید به زیست بوم دریا کمک کرد اما بیشترین هدفم این بود که توجه افراد را به زیبایی‌های دریا و از آن مهمتر خالق این زیبایی‌ها جلب کنم.

وی افزود: اگر هنر را معنی فهم توازن در نظر بگیریم که در نوشتار به صورت شعر متجلی می‌شود و در نقاشی به صورت تجسم و رنگ می‌توان به وسیله آن زیبایی‌های دنیا را به بهترین نحو به نمایش گذاشت.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 26 شهریور در فرهنگسرای اندیشه میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار