170 هنرمند با آثار خود برای صلح قدم برداشته‌اند

سومین دوره جشنواره هنر برای صلح در فرهنگسرای نیاوران با شرکت 170 هنرمند در حال برگزاری است.

فریدون فربد مسئول برگزاری جشنواره هنر برای صلح در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این جشنواره گفت: در این برنامه 170 اثر از 170 هنرمند معاصر در قالب‌های نقاشی، مجسمه، حجم و چیدمان وجود دارد.

وی افزود: در این جشنواره از نسل پیشکسوت و با سابقه هنرمندان معاصر مانند فریدون آو، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، فریدون امیدی، ... تا هنرمندان جوان و تازه کار دهه هفتاد نیز حضور دارند همچنین بخش عکس هنرمندانی چون سامان آفریدند،‌ مهرداد امیدی، و ... مادر مجسمه ناهید آرین، نسیم ابوالقاسم،‌ الهام فلاحی و ...  در بخش گرافیک و پوستر حمید آب‌پرور، زهرا پاشایی، تورج صابری‌وند و هنرمندان دیگر شرکت دارند.

فربد تصریح کرد: این سومین دوره جشنواره هنر برای صلح است و آغاز آن از سال 92 با هدف گسترش فرهنگ و صلح جهانی بوده و این دوره نیز تا 30 شهریور در فرهنگسرای نیاوران برقرار است همچنین علاوه بر بخش عمده که صلح موضوع آن است، عواید حاصل از فروش قسمتی دیگر از کارها هدف فعالیت‌های بشردوستانه مانند کمک به محک و سازمان حمایت از کودکان می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: علاوه بر قالب‌های ذکر شده این بار بخش پوستر نیز رونق پیدا کرده است و به طور کلی برگزاری این جشنواره با استقبال خوبی از طرف مردم و مسئولین مواجه شده و در روز افتتاح آن بیش از دو هزار نفر از سفرای کشورهای خارجی، هنرمندان به نام و افرادی که آثارشان در نمایشگاه است نیز حضور داشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراکز مختلفی چون موزه‌ هنرهای معاصر گالری شیرین، ویستا، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و موسسه محک در این اتفاق دخیل بوده‌اند، ولی متاسفانه از این پروژه در هیچ سالی حمایت نشده است و هر ساله به صورت خصوصی برگزار می‌شود،‌ ما نیز امیدواریم و درخواست می‌کنیم تا توجه بیشتری به چنین موضوعات، به مردم و فرهنگ ما کمک شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار