استاندار خراسان شمالی گفت:طرح های مقابله و پیشگیری از بلایای طبیعی به ویژه سیل باید تغییر کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، پرویزی با اشاره به اینکه بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیل در چندماهه اخیر خسارات زیادی را به بخش های مختلف استان وارد کرده است خاطر نشان کرد:پیشگیری های لازم باید قبل از وقوع بلایا صورت پذیرد و اطلاع رسانی ها به موقع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه 25 میلیارد تومان برای ساخت پل راههای روستایی خسارت دیده ناشی از وقوع سیل ابلاغ شده است افزود:هشدارهای لازم باید به فرمانداران و دهیاران ابلاغ شود تا آمادگی لازم برای مقابله با خطرات احتمالی وقوع سیل را داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه مسیرهای پرخطر و سیل گیر باید بررسی و شناسایی شود تصریح کرد:در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیر مجاز در این مسیرها اقدام سریع برای تخریب آن بنا انجام خواهد شد .

پرویزی در این نشست با انتقاد از صندوق ها و بیمه های کشاورزی گفت:این نهادها به موقع پاسخگو خسارات نیستند و باید صندوق ها و نهادهای غیر کشاورزی در این زمینه ورود پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور استاندار هم با بیان اینکه در سیل های اخیر بیش از 122 میلیارد تومان خسارات به اراضی کشاورزی و تاسیس زیر بنایی وارد شده است افزود:این خسارات از محل منابع مدیریت بحران تامین می شود.

علی نیا با اشاره به سیل دیشب و امروز در 4 شهرستان رازو جرگلان،مانه و سملقان،اسفراین و بجنورد خاطر نشان کرد:ارگان های مربوطه در حال برآورد خسارات ناشی از سیل و امداد رسانی هستند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.