سومین طرح جمهوری‌خواهان برای رد توافق هسته ای ایران، با شکست مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "تایمز آو اسرائیل"، سناتورهای جمهوری‌خواه صبح پنج شنبه بار دیگر طرح رد توافق هسته ای ایران را در سنا به رای گذاشتند.
 
"میچ مک کانل" -- رهبر اکثریت سنا – معرف این طرح بوده است. در این رای گیری، طرح رد توافق هسته ای ایران با 56 رای موافق در مقابل 42 رای مخالف مواجه شد؛ اما به دلیل نرسیدن به حد نصاب 60" رای مثبت"، تصویب نشد.

میچ مک کانل طرحی را بر مبنای آزادی چهار آمریکاییِ ایرانی تبار از ایران و همچنین به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی این کشور ارائه کرده بود.

وی همچنین بار دیگر با بیان مطالب تکراری در خصوص کمک ایران و روسیه به بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – مدعی شد: تهران و مسکو به دولت اسد کمک می کنند و روسیه اجازه دارد از حریم هوائی ایران برای کمک به اسد استفاده کند. وی با تکیه بر این ادله، توافق هسته ای ایران را به نفع مردم آمریکا و رژیم صهیونیستی ندانست و خواستار رد آن شد.
 
شماری دیگر از سناتورهای جمهوری‌خواه از جمله "دیوید برودو"  -- سناتور جورجیا،-- "باب کورکر" – سناتور تنیسی و عضو کمیته روابط خارجی سنا -- و همچنین "جف فلینگ" – سناتور  آریزونا -- به طرفداری از خط مشی رهبریت جمهوریخواه سنا مطالب مشابهی تکرار کردند.
 
جف فلینگ همچنین در این نشست پیشنهاد کرد با توجه به اینکه پیش از دو بار درباره توافقن هسته ای ایران رای گیری شده است، این آخرین رای گیری سنا در اینباره باشد. "هری رید" -- رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا -- نیز تاکید کرد: اعضای سنا بهتر است به جای پرداختن به این موضوع به موضوعات بسیار مهمتر از جمله تعطیلی دولت فدرال که در صورت عدم رسیدگی به زودی رخ خواهد داد، بپردازند.
 
شماری از سناتورهای دموکرات از جمله "ریچارد دوربن" -- سناتور ایلینویز،-- "بنجامین کاردین" -- سناتور مریلند،-- "باب منندز" سناتورنیوجرسی – و "تام کارپر" – سناتور دلاور -- نیز به طرفداری از رهبر اقلیت سنا، تاکید کردند که نمی توان توافق هسته ای ایران را طبق مضمون متن ارائه شده از سوی میتچ مک کانل تائید کرد.
 
 این طرح برای تصویب شدن به شصت (60) رای مثبت انیاز داشت؛ اما جمهوری‌خواهان برغم تلاش زیاد، قادر نبودند در دو رای گذشته نیز به این حد نصاب برسند. روز پنجشنبه آخرین روز از مهلت شصت روزه کنگره آمریکا برای رسیدگی به توافقنامه ایران در کنگره آمریکاست.
 
کاخ سفید پیش از این اعلام کرده است که حتی در صورت رد برجام در کنگره، آن مصوبه با وتوی رئیس جمهور آمریکا مواجه و از صبح جمعه هجدم سپتامبر، بیست و هفت شهریور اجرائی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار