چرا حافظیه، چرا تخت جمشید؟

نمایشگاهی با محوریت معرفی آثار و جاذبه‌های استان فارس در ارگ کریم‌خان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید آن چیزی که از جاذبه‌‌های استان فارس به ذهن هر مخاطب  خطور می‌کند متفاوت از دیگری باشد، عده‌ای یاد آرامگاه حافظ و سعدی و گروهی تخت جمشید و نقش رستم و بازار قیصریه می‌افتند و یکی هم مثل من دروازه قرآن ...

اما آنچه که در اکثریت این خاطرات جمعی مشترک است، میزان معرفی بنا یا جاذبه گردشگری استان است، هر قدر بنای تاریخی، جاذبه گردشگری و هنر دستی و ...  بیشتر معرفی شوند در مخاطب ایجاد انگیزه می کنند تا آن را بیشتر بشناسد و ببیند و موجب افزایش و رونق گردشگری منطقه می‌شود و در زمان‌های پرتردد مسافر حجم گردشگران توزیع شده و به مراتب ساماندهی بهتر انجام می‌شود.

استان فارس به عنوان یکی از استان‌هایی که به لحاظ فرهنگی و تاریخی سرشار از گنجینه‌های ملموس و ناملموس تاریخی است، از دیرباز مورد توجه گردشگران و مسافران و علاقه‌مندان به تاریخ و هنر بوده است.

حوزه‌های مذهبی و اماکن متبرکه،‌ میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، میراث معنوی، سرمایه‌گذاری آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری مذهبی و ... از حوزه‌های تاثیرگذار در فرهنگ و سنت این خطه از سرزمین ایران است.

در این راستا ارگ کریم‌خان به عنوان نمادی تاریخی از استان فارس از بیست و نهم شهریور تا دوم مهر به مدت پنج روز میزبان نمایشگاهی با موضوعیت معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان فارس در همه زمینه‌هاست.

در این نمایشگاه 55 غرفه نمایشگاهی با حضور 29 شهرستان و موسسات گردشگری و انجمن‌های صنفی مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری استان برقرار است و سیاه چادرهای عشایری نیز در این نمایشگاه برپا می‌شود.

همچنین در این نمایشگاه پنج روزه که از 9 صبح تا 9 شب برقرار است، استان‌ها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به معرفی جاذبه‌های گردشگری،‌ فرهنگی، مذهبی و تاریخی شهرستان و صنایع دستی و هنرهای بومی و سنتی خود می‌پردازند.

برقراری چنین نمایشگاه‌هایی با مضامین معرفی و امکان‌سنجی‌های منطقه فرصتی است تا مردم با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که شاید به اندازه برخی آثار شناخته شده و معروف نباشند، آشنا شوند و در حوزه صنایع دستی نیز به رونق بیشتر آن‌ها منجر شود.



گزارش: سارا تمیزکار


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار