رودهن؛

عید قربان مقدمه عید غدیر است

امام جمعه موقت رودهن با بیان اینکه عيد قربان مقدمه عید غدیر است گفت: مسلمانان با فرارسیدن عید قربان آماده عید غدیر می شوند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم سراج اظهار داشت: ماه ذی الحجه آخرین ماه قمری و از پر برکت ترین ماه خداوند محسوب می شود.

وی افزود: در این ماه روز های پربرکتی وجود دارد که اصلی ترین آنها عید قربان و غدیر است که دو عید از چهار عید مسلمان است.

امام جمعه موقت رودهن گفت: ماه ذی الحجه دارای فضیلت های بسیاری است که میتوان به دهه اول این ماه و مستحباتی که دارد نام برد که از مهمترین فضیلت دهه اول ذی الحجه خواندن نماز است.

وی ادامه داد: خواندن نماز مستحبی در بین نماز های یومیه سفارش شده است که مهمترین آن میتوان به نمازی که بین دو نماز مغرب و عشاء که در دهه اول ماه ذی الحجه خوانده می شود اشاره کرد.

سراج اشاره به فیلم محمد رسول الله داشت و اذعان داشت: از تمامی افرادی که در ساخت این فیلم همت کرده اند تشکر مینمایم زیرا تولید چنین برنامه هایی از اصلی ترین برنامه های مقابله با جنگ نرم است.

این مقام مسئول به روز عرفه و دعای مخصوص اين روز اشاره کرد و گفت: یکی از پربرکت ترین دعا ها دعای عرفه است که توسط سالار شهیدان قرائت شده است.

وی افزود: بزرگان دین به خواندن این دعا سفارشات بسیاری کردند و فرمودند هر کی هر کاری را دارد تعطیل کند و دعای عرفه را حتما قرائت کنند.

رعایت اصل تقوا شروط استجابت دعا است

امام جمعه موقت رودهن یکی از شروط اصل استجابت دعا ها را رعایت اصل تقوا دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم سراج اظهار داشت: تقوا قطعه محکمی است که انسان برای نجات خود به آن پناه ببرد.

وی ادامه داد: رعایت تقوای الهی در تمامی مراحل زندگی مخصوصا در رزق و روزی افراد گام موثری به حساب می آید.

امام جمعه موقت رودهن با بیان اینکه تقوا علاوه بر ایمان قوی باعث رفع بلاها و مشکلات نیز موثر است گفت: رعایت تقوا از اصلی ترین شروط استجابت دعا محسوب می شود که انشاءالله خداوند متعال این امر الهی را در قلب همه انسانها قرار دهد.

سراج در مورد نقش گناه در اعمال انسان ها تصریح کرد: بعضی از گناه ها وجود دارند که جز بزرگترین آنها هستند و باعث بی آبرویی انسان ها می شود که ظلم به پدر و مادر از این گناه ها محسوب می شود و این گناه باعث مانع از استجابت دعا می شود.

سراج با توجه به انتخابات پیش رو تاکید کرد: یکی دیگر از بزرگترین گناه غیبت و پشت سر فرد حرف زدن نا سزا است که متاسفانه از همین حالا مشاهده می شود که غیبت کردن در بین سیاسیون رواج دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.