نماد های ورودی شهر اصفهان بايد برگرفته از معماري اسلامي و مخصوص اصفهان باشد كه مسافر بتواند از طريق آن با فرهنگ اصفهان ارتباط برقرار كند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون شهرسازي ومعماري شهرداري اصفهان گفت: وضعیت چهار جهت ورودی های شهر اصفهان در شرایط حاضر به گونه ای است که نشانی از ورود گردشگر و مسافر به درون شهر تاریخی اصفهان را در خود ندارد چنانچه در قسمت ورودی فرودگاه اصفهان نیز وضعیت به همین گونه است .

سيدجمال الدين صمصام شريعت با اشاره به اینکه با توسعه شهرها ورودي شهرهادر دوره جديد كم كم از رونق افتاده ادامه داد: بر همین اساس نياز است تا المان ها و نشانه هايي شهر را مبادی ورودی شهر مشخص نماییم تا در نهایت مرزبندي شهر را مشخص شود.

سيد جمال الدين صمصام شريعت در خصوص اهميت جايگاه زيباسازي ورودي هاي شهر اصفهان اظهار داشت: جايگاه ورودي هاي شهري به صورت ويژه در گذشته نیز مشخص بوده و به زمان فعلي اختصاص نداردچنانچه در گذشته حتي براي افزايش امنيت شهر دور آن حصار مي كشيدند.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان با بيان اينكه برخی از ساخت سازهاي بي كيفيت مردم در ورودي هاي شهري باعث زشت شدن چهره شهر شده بيان داشت: بسياري از ميهمانان و مسافران در بدو ورود به شهر با اين مسئله مواجه مي شوند و اين موضوع چهره خوبي براي شهر ندارد.

وي به ورودي هاياصفهان در چهار جهت جغرافيايي اشاره كرد و افزود: يكي از مهمترين محورهاي ورودي اصفهان محور فرودگاه بوده كه اكثر مقامات و روسا از اين طريق وارد اصفهان مي شوند ازهمين رو محور اتوبان چمران براي ما از اهميت بيشتري برخوردار بوده و بايد در جهت زيباسازي آن تلاش كنيم.

صمصام شريعت بیان داشت: در ساير محورها چون محور غرب كه به سمت استان يزد ، مقرر شد با پوشش گياهي و فضاي سبز مناظر را به گونه ای طراحي شود تا از شرايط بهتري براي مسافران ايجاد شود؛ همچنين در ورودي فلكه استقلال در حال حاضر شرايط خوبي وجود ندارد و مقرر گردید در اين ورودي ميداني برابر دانشگاه صنعتي ايجاد شود كه بتواند يك ورودي جذاب براي شهر ايجاد كند.

وي همچنین به ورودی سمت جنوب اصفهان نیز اشاره نمود و گفت: در محور جنوبي شهر يعني محور جاده شيراز به دليل اينكه تنها بخشي از آن حريم اصفهان بوده و مابقي در حريم بهارستان است، كار خاصي نمي توان انجام داد مگر اينكه مديريت آن به ما واگذار شود و اجازه دخالت مستقيم را به ما بدهند. البته در قسمتي كه منتهي به سيتي سنتر است فعاليت هايي در زمينه زيباسازي صورت گرفته است.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان تصريح داشت: درسمت شرقي نيز با توجه به حضور معادن و كارخانه هاي مصالح سازي در این منطقه، در كنار ساير المان ها و نشانه ها از ايجاد فضاي سبز و نورپردازي استفاده مي شود.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: نماد ، فرهنگی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.