یادواره 621 شهید مجاور حرم مطهر رضوی به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این یادواره که به دعوت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، سردار نجاتی؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، عابدین مقدم؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و خانواده های شهدای مجاور حرم مطهر رضوی حضور داشتند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم پس از تسلیت فاجعه منا گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس نماد مبارزه و استقامت خستگی ناپذیر هستند و آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای فرهنگی کشور سعی دارد فرهنگ و سیره شهدا را که همان فرهنگ ایثار و فداکاری است؛ با زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا در جامعه اعتلا بخشد. 

حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خلاصه سیره امام رضا(ع) مبارزه مستمر و خستگی ناپذیر است، افزود: جوانان غیور ما در دوران 8 سال دفاع مقدس حماسه های تاریخی را از کنار گنبد و بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) و با استعانت از این امام همام آغاز کردند.

در بخش دیگر این مراسم با حضور مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و دیگر مسئولین استانی، از کتاب «الهی نامه عشاق» که دربرگیرنده  برگزیده وصایای شهداست رونمایی شد.

در این اثر نفیس که از جمله کتب خطی به شمار می رود، از هنرهای اصیل ایرانی همانند خوشنویسی و نگارگری استفاده شده و در قالب 32 صفحه؛ تعداد برگزیده ای از وصایای شهدا که از بین 1500 وصیت نامه منتخب شده اند، به مخابان عرضه گردیده است.

در این همایش، سردار غفوری پور؛ فرمانده لشکر عملیاتی 5 نصر به ایراد سخنان خود در خصوص ویژگی های خاص دفاع مقدس پرداخت و افزود: در طول تارخ چند هزار ساله ایران جنگ های مختلفی در این سرزمین اتفاق افتاده است اما هیچکدام ویژگی ها و خصوصیات این دفاع و مقاومت جانانه را ندارد به طوریکه بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی؛ فرهنگ 8 سال دفاع مقدس یک فرهنگ غنی است که نسل های آینده نیز از آن استفاده خواهند کرد.

شایان ذکر است در بخش دیگری از این همایش، علی دلبریان؛ راوی 8 سال دفاع مقدس به روایتگری گوشه هایی از آن سالها پرداخت و از رشادت ها و مهربانی های آن دوران در بین رزمندگان اسلام گفت. در پایان مراسم نیز حاج احمد واعظی در وصف رشادت‌های شهدا و جانبازان قصیده سرایی کرد.

لازم به ذکر است حاضرین در این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، میهمان خوان پربرکت علی بن موسی الرضا(ع) شدند.






منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار