حضور بیش از 90 هزار فرهنگی در دوران دفاع مقدس

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران دفاع مقدس 150 هزار دانش‌آموز و بیش از 90 هزار فرهنگی در جبهه‌ها حضور پیدا کردند تا بنیان انقلاب اسلامی را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین همایش یاد یاران با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سازمان بسیج دانشجویی صبح امروز برگزار شد. 

در این مراسم فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب عکس‌العمل مثبتی را داشته است، خاطر نشان کرد: برنامه‌هایی مانند 13 آبان‌، نشانی از این همکاری در انقلاب اسلامی است. 

فانی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس 150 هزار دانش‌آموز و بیش از 90 هزار فرهنگی در جبهه‌ها حضور پیدا کردند تا بنیان انقلاب اسلامی که بنیان‌گذار آن امام خمینی (ره) بودند را حفظ کنند. 

وی در ادامه افزود: مجتمع‌های آموزشی در جبهه‌ها و خارج از جبهه، ایجاد مدارس شاهد و ایجاد کلاسهایی مخصوص همسران شهدا از دیگر اقداماتی است که آموزش و پرورش در آن نقش داشته است. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروزه برخی از آن افراد تا تحصیلات دکتری ادامه دادند و حتی برخی از آنان جزء مدیران دستگاه‌های مختلف هستند.

فانی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس طرحی برای منطقه کردستان اجرا شد که در این طرح از سراسر کشور فرهنگیان برای آموزش به منطقه کردستان اعزام شدند و پس از آن آموزش و پرورش سه مرکز تربیت معلم و 5 تا 6 دانش‌سرا در کردستان ایجاد کرد تا زمینه تربیت نیروهای بومی در آن منطقه فراهم شود. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: این برنامه‌ها در حفظ ارزشهای فرهنگی انقلاب نقش داشته است.

وی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش همچنان باید در حفظ و حراست از ارزشهای انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن نقش داشته باشد.

وی در پایان گفت: برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در راستای تحکیم مبانی اعتقادی، ارزشی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش مورد توجه قرار می‌گیرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار