شش فلسطینی با سفر به واشینگتن از نمایندگان سنا خواستند مانع از تخریب روستای کوچک آنها به دست صهیونیست‌ها شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شش فلسطینی از ساکنان روستای "سوسیا" در کرانه باختری رود اردن به واشینگتن سفر کردند تا حمایت نمایندگان سنا را برای متوقف کردن شهرک ‌سازیهای غیرقانونی صهیونیست‌ها به دست آورند. آنها در آخرین دقایق حضور در واشینگتن موفق شدند نظر مساعد سناتور "دیان فین ‌اشتاین،" را از ایالت کالیفرنیا به دست آورند.

بخش وسیعی از روستای سوسیا به دست نیروهای صهیونیست تخریب شده است تا مقدمات ساخت واحدهای مسکونی جدید یهودی نشین در آن فراهم شود. ساکنان فلسطینی روستا نیز در چادرهای موقت اسکان داده شده‌اند. این روستا به نمادی تمام عیار از اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تبدیل شده است. وزارت امورخارجه آمریکا تابستان به مقامات صهیونیست هشدار داد تخریب روستای سوسیا موجب عمیق‌تر شدن بحران و تحریک فلسطینی‌ها خواهد شد؛ اما مقامات رژیم صهیونیستی بدون توجه به این اخطار، عملیات تخریب را آغاز کردند.

شش فلسطینی که به واشینگتن سفر کرده‌اند دو خانواده از روستای سوسیا را دربر می‌گیرد. آنها امیدوارند بتوانند سناتورهای بیشتری را با خود همراه کنند و روستای خود را از صهیونیست‌ها پس بگیرند. این فلسطینی‌ها در ادامه سفر خود به نیویورک رفتند و در مصاحبه خبرنگاران مطبوعات و نشریات این شهر شرکت کردند.

روستای سوسیا با 33 نفر جمعیت در تپه های نزدیک الخلیل واقع شده است. این 30 سال پیش شکل گرفت در تمام این مدت از داشتن آب و برق محروم بود. ساکنان فلسطینی روستا کشاورز هستند و از راه زراعت در زمین‌های اطراف امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار